SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska reklama kinowa 30 proc. w górę, najwięcej wydało Sony

Wydatki na reklamę kinową w Polsce były w ub.r. o 30 proc. większe niż rok wcześniej. Sony i Polkomtel przeznaczyły na marketing w kinach o połowę więcej niż w 2009 roku.

Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w ub.r. na reklamę kinową w Polsce wydano – cennikowo, bez autopromocji – 614,7 mln zł, czyli o 30,6 proc. więcej niż rok wcześniej. W drugim półroczu wzrost był nieco niższy niż w pierwszym, kiedy sprzedaż reklamowa branży w skali roku zwiększyła się o 37,1 proc. (więcej na ten temat). Obaj brokerzy kontrolujący polski rynek zanotowali w ub.r. wzrosty przychodów: New Age Media o 19 proc., a Multikino o 68 proc.

Cennikowe wpływy z reklamy kinowej (bez autopromocji)
  2010 2009
New Age Media 427 977 473 zł 359 547 192 zł
Multikino 186 745 366 zł 111 171 586 zł
Razem 614 722 839 zł 470 718 778 zł


Wśród marketerów zdecydowanie najwięcej na reklamę kinową przeznaczyło Sony – o 56,8 proc. więcej niż w 2009 roku. Za to PTK Centertel (operator sieci Orange) ograniczył wydatki w tym zakresie o 35,3 proc, Nestlé Polska – o 37,6 proc., a Grupa Żywiec – o 30,5 proc. Natomiast Polkomtel (operator sieci Plus) na reklamę w kinach wydał 58,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 

Cennikowe wydatki na reklamę kinową
  2010 2009
Sony 37 661 314 zł 24 016 368 zł
PTK Centertel 19 813 003 zł 30 604 977 zł
Coca-Cola Poland Services 22 206 478 zł 23 434 180 zł
Nestlé Polska 15 533 832 zł 24 905 047 zł
Grupa Żywiec 13 137 908 zł 18 912 635 zł
Ferrero Polska 16 023 371 zł 15 793 386 zł
Polkomtel 18 529 189 zł 11 682 237 zł


 

Dołącz do dyskusji: Polska reklama kinowa 30 proc. w górę, najwięcej wydało Sony

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl