Polskie Euro 2016 reklamowe: promują się nie tylko sponsorzy reprezentacji, turnieju i piłkarzy (wideo)
Euro 2016 to nie tylko impreza sportowa, ale i swoisty festiwal reklamowy. Jego potencjał wykorzystują na polskim rynku nie tylko sponsorzy turnieju, tacy jak Coca-Cola czy Kia, Hyundai, i sponsorzy reprezentacji, np. Lotos, ale też inne marki, z imprezą w ogóle nie związane, jak np. Mitsubishi czy RTV Euro AGD.
Takie imprezy sportowe jak Euro, mundial czy igrzyska od zawsze mobilizują reklamodawców. Zarówno globalnie, jak i na szczeblach lokalnych. Lokalnie marketerzy spinają się jeszcze bardziej, gdy w zawodach sportowych startuje również kadra z ich kraju.
W Polsce jest tak teraz. Do reklamowej walki towarzyszącej tegorocznym Mistrzostwom Europy w piłce nożnej, które rozpoczęły się w piątek włączyli się nie tylko sponsorzy turnieju czy reprezentacji, tacy jak Lotos, Coca-Cola czy koncern Kia/Hyundai.
Potencjał imprezy wykorzystują również inne marki, które albo zagrzewają do wspólnej walki albo do promocji swojego wizerunku zatrudniają reprezentantów polskiej kadry narodowej.
Poniżej przedstawiamy wybrane reklamy, które w Polsce nawiązują do Euro 2016.
Tak Euro 2016 wykorzystują sponsorzy turnieju i reprezentacji Polski:
Czerwone sznurówki jednoczą kibiców w kampanii Lotosu
Grupa Lotos, główny sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski, zaczęła kampanię marketingową związaną z Euro 2016. Motywem przewodnim akcji są biało-czerwone sznurówki.
W ramach akcji na stacjach Lotos i Lotos Optima dostępne są biało-czerwone sznurówki. Osoby interesujące się piłką nożną mogą ich użyć do wyrażenia swojego wsparcia dla naszej reprezentacji podczas Euro 2016 - zawiązać szunrówki np. w butach, na nadgarstku, na szyi, na antenie czy pod lusterkiem samochodu.
To kolejny element działań Grupy Lotos związany z udziałem naszej reprezentacji w Euro 2016. Od kilku tygodni na stacjach firmy dostępne są figurki najpopularniejszych polskich zawodników.
Grupa Lotos głównym sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej została w lutym 2015 roku, podpisała umowę do końca 2018 roku. Spółka już wcześniej w swoich działaniach reklamowych wykorzystywała wizerunek piłkarzy i Roberta Kubicy, m.in. w kampanii prowadzonej jesienią ub.r. W kwietniu br. firma zakończyła trzyletnią współpracę sponsorską z Kubicą.
Głównym bohaterem kampanii reklamującej akcję ze sznurówkami jest młody, waleczny piłkarz z podwórkowej drużyny, który wysyła szczęśliwe sznurówki Robertowi Lewandowskiemu, kapitanowi naszej drużyny.
Akcja reklamowa jest prowadzona m.in. w telewizji. Kreacją kampanii zajęła się agencja reklamowa Young & Rubicam Poland, a produkcją spotu (wyreżyserowanego przez Macieja Kowalczuka) - dom produkcyjny Tank. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom.
Dumny jako sponsor Alior Bank - wierny jak kibic
Z okazji Euro 2016 Alior Bank zaczął pierwszą szeroko zasięgową kampanię reklamową, w której przedstawia się jako sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski.
W kampanii pod hasłem „Dumni jak sponsor, wierni jak kibice” kobiety i mężczyźni w formalnych strojach i charakterystycznych dla Alior Banku melonikach są pokazywani jak drużyna na boisku piłkarskim, w piłkarskich butach i getrach oraz z biało-czerwonymi flagami wymalowanymi na policzkach. Towarzyszy temu hasło: „Dumni jak sponsor, wierni jak kibice”.
Alior Bank oficjalnych sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski został w sierpniu 2014 roku, umowę podpisano na dwa lata.
Kampania Alior Banku obejmuje telewizję (15-sekundowy spot i 8-sekundowy billboard sponsorski, emitowane m.in. przy kronice „Biało-czerwoni” nadawanej codziennie do 10 lipca w TVP1, transmisjach meczów Euro 2016 w Polsacie i innych programach), internet (reklamy display i wideo, sekcja „Dumni z reprezentacji” w serwisie banku, konkursy na jego facebokowym fanpage’u), oddziały banku oraz marketing bezpośredni (wysyłka ponad 2 mln kartek pocztowych z Francji zachęcających do odwiedzenia placówek banku, skorzystania ze specjalnej oferty i odbioru piłkarskich gadżetów).
Kreacją spotów zajęła się agencja reklamowa PZL, a ich produkcją - Garaż Miejsce Filmowe. Za reklamy i działania w internecie odpowiada agencja Sympatico, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Maxus.
Mistrzostwa smaków w McDonald’s
W związku z Euro 2016 w menu promocyjnym McDonald’s pojawiła się mistrzowska oferta, a w niej Burger Mistrzowski. Do gry wracają również lubiane, znane pozycje: kanapka Indyk z serem i pieczarkami, Kartofelki z sosem śmietanowym oraz Mozarella Sticks.
Promocję wspiera kampania reklamowa. Za kreację i produkcję reklam odpowiada agencja DDB&tribal, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Macroscope OMD. Z kolei Agencja 24/7Communication jest odpowiedzialna za działania PR oraz promocję nowych kanapek na Facebooku.
Bilety od Coca-Coli
Coca-Cola, oficjalny sponsor UEFA Euro 2016, uruchomiła w Polsce narodową promocję, w ramach której do wygrania są bilety na mecze piłkarskich mistrzostw oraz piłki z podpisem Roberta Lewandowskiego.Aby wziąć udział w promocji, należy kupić butelkę Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Fanty lub Sprite. Na nakrętkach znajdą się specjalne kody (dotyczy opakowań PET 500 ml, 1 l, 1,5 l, 1,75 l, 2,0 l i 2,25 l), które od 4 kwietnia do 3 czerwca br. będzie można rejestrować na stronie promocjapilkarska.coke.pl. Można w niej było też wygrać bilety na UEFA Euro 2016. Kody można także wymieniać na piłki z podpisem Roberta Lewandowskiego.
Szczegóły na temat promocji znajdują się na stronie promocjapilkarska.coke.pl.
Coca-Cola, wraz z siecią sklepów Biedronka, oferuje również trzy dwuosobowe pakiety VIP, które będą uprawniały do obejrzenia meczu UEFA Euro 2016 reprezentacji Polski z Irlandią Północną i Ukrainą oraz do uczestnictwa w konferencji prasowej i obejrzenia szatni zawodników. Szczegóły tej promocji można znaleźć na stronie vipbilety.pl.
Ponadto Coca-Cola wraz z radiem RMF organizuje konkurs, aby wyłonić ośmioro zwycięzców - młodych kibiców, którzy na paryskim Stade de France przed meczem Polska-Niemcy wniosą na murawę polską flagę. Konkurs ruszył 4 kwietnia br. i potrwa dwa tygodnie. Szczegółowe informacje będzie można usłyszeć na antenie RMF lub sprawdzić pod adresem rmf.fm/f/coca-cola.html.
Z okazji Euro 2016 na rynku pojawiła się również specjalna butelka Coca-Cola 500 ml, sygnowana podpisem Roberta Lewandowskiego, która dzięki specjalnym tłoczeniom na opakowaniu przypomina piłkę. Znalazło się na niej także oznakowanie UEFA Euro 2016. Dodatkowo na rynku ukazały się specjalne piłkarskie kolekcje puszek Coca-Cola 200 ml i 330 ml.
Z kolei od marca br. trwają rozgrywki Coca-Cola Cup, turnieju piłkarskiego dla młodzieży, w którym nagrodą główną jest wyjazd na Euro 2016 do Francji na mecz grupowy biało-czerwonych przeciwko Ukrainie.
Turniejowi Coca-Cola Cup oraz promocjom związanym z UEFA Euro 2016 towarzyszyć będzie kampania mediowa, a także wsparcie w mediach społecznościowych oraz w punktach sprzedaży. Za strategię, planowanie i zakup mediów online i offline odpowiada dom mediowy MediaCom, za kreację mediów i dużych formatów – McCann WorldGroup, za przygotowanie materiałów BTL - agencja Fortis, za kreację i obsługę w social media – agencja SMG Next, a za obsługę PR – Havas Sports & Entertaiment.
Kia daje bilety i promuje się piłkarsko
Koncern motoryzacyjny Kia Motors Polska prowadzi szeroko zakrojoną, wizerunkową kampanię reklamową związaną z Euro 2016.
W ramach umowy jako sponsor, Kia ma prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Kia i UEFA. Na stworzonym kilka lat temu przez Kia Motors Polska na Facebooku fanpage Kocham Football (ponad 1 166 000 fanów) prowadzone są konkursy i uruchamiane aplikacje, w których można wygrać bilety na mecze.
Lokalnie polski oddział koncernu - Kia Motors Polska prowadzić w mediach kampanię przygotowaną przez centralę w Korei oraz agencję Innocean Worldwide. Przygotowany przez Innocean spot został zaadoptowany poprzez dodanie polskich kibiców. Kampania jest zdecydowanie wizerunkowa – podkreśla związek marki z kolejnymi już mistrzostwami Europy w piłce nożnej oraz wspólne przeżywanie emocji podczas kibicowania.
W reklamach, które emitowane będą do końca mistrzostw promowany będzie najnowszy SUV Kia Sportage, m.in. przy pomocy hashtaga # HeartOfTheGame. Media zakupione zostały przez dom mediowy Havas Media a głównym kanałem będzie telewizja i pozycjonowanie przy meczach.
Dołącz do dyskusji: Polskie Euro 2016 reklamowe: promują się nie tylko sponsorzy reprezentacji, turnieju i piłkarzy (wideo)