SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio na igrzyskach w Pjongczang: osiem osób w ekipie, specjalne materiały i olimpijski serwis w internecie

Osiem osób liczy ekipa, którą Polskie Radio wysyła na zimowe igrzyska olimpijskie w Pjongczang. Wśród nich jest siedmioro dziennikarzy i jedna osoba wspierająca ich od strony realizacyjno-technicznej. Szefem zespołu jest Cezary Gurjew.

Publiczne radio podało ostateczny skład ekipy, którą wysyła do Pjongczang. W jej skład wchodzą: szef teamu, Cezary Gurjew (relacjonował będzie łyżwiarstwo szybkie i short track), Sylwia Urban (biathlon, bobsleje, saneczkarstwo i narciarstwo alpejskie), Tadeusz Kwaśniak (skoki narciarskie, bobsleje, biegi narciarskie), Krzysztof Klepczyński (skoki narciarskie i snowboard) i Marek Solecki (skoki narciarskie, bobsleje, biegi narciarskie), Tomasz Gorazdowski (reporter Trójki), Witold Banach (reporter). Od strony realizacyjno-technicznej wspierać ich będzie inżynier Michał Jakubik.

Sobala: jedno z najważniejszych zadań Polskiego Radia

Sylwia Urban, Cezary Gurjew, Marek Solecki, Tadeusz Kwaśniak i Krzysztof Klepczyński poprowadzą specjalne studio olimpijskie Polskiego Radia w Pjongczang. O wydarzeniach i przebiegu ceremonii otwarcia zimowych igrzysk, opowiedzą słuchaczom Cezary Gurjew i Marek Solecki, zaś o ceremonii zamknięcia - Cezary Gurjew i Tadeusz Kwaśniak.

- Obsługa igrzysk olimpijskich jest jednym z najważniejszych zadań, wpisanych w misję Polskiego Radia. Dla naszych ekip dziennikarskich jest to również zadanie prestiżowe, gdyż wielki sport od lat otoczony jest miłością zarówno słuchaczy, jak i całego radia. Dobra atmosfera wokół tematyki sportowej sprawia, że ciągle przyciągamy najzdolniejszych dziennikarzy. Nasi sprawozdawcy zawsze uchodzili za mistrzów w swoim fachu, a ich barwne relacje i profesjonalne komentarze mają miliony entuzjastów - mówi prezes publicznego radia Jacek Sobala.

- Igrzyska to święto dla sportowców, kibiców, ale i dla ekipy radiowej. Atmosfera olimpijskiej rywalizacji jest niepowtarzalna, lecz sprawia, że jesteśmy jeszcze bardziej skoncentrowani i czujemy większą odpowiedzialność za radiowy przekaz. Uwielbiam ten moment, gdy radiowymi łączami „spacerujemy po obiektach olimpijskich", bo wtedy jest okazja aby pokazać magię i siłę radia, gdy błyskawicznie przenosimy się z areny na arenę. Dlatego nasi słuchacze wiedzą o wszystkim najszybciej - komentuje Cezary Gurjew.

Co na której antenie?

Najwięcej relacji, transmisji, wywiadów i materiałów z zimowych igrzysk olimpijskich pojawi się w radiowej Jedynce. Reporterzy będą obecni podczas wszystkich finałów. Meldunki z Korei złożą się na specjalną audycję „Prosto z Pjongczang”, nadawaną codziennie na żywo, co godzinę - od godz. 4.00. Do 2,5 godz. będzie trwało w Jedynce nadawane codziennie „Studio Pjongczang 2018”, prezentujące najważniejsze wydarzenia i bohaterów danego dnia, podsumowujące kolejne finały i omawiające rezultaty we wszystkich olimpijskich dyscyplinach.

Słuchacze radiowej Trójki będą spotykać się z Tomaszem Gorazdowskim. Codziennie o godz. 7.40 i 16.20 będzie on relacjonował Igrzyska w Trójkowym „Studiu Olimpijskim”, serwisach informacyjnych, a także w audycji „Trzecia Strona Medalu” w niedziele w godz. 17.00-19.00.

Dużo miejsca Olimpiadzie poświeci też radiowa Czwórka. I tak np. jej popołudniowe przeglądy sportowe przekształcą się w „Czwórkowy Przegląd Olimpijski” (od poniedziałku do piątku o godz. 16. 45, soboty i niedziele- godz. 22.00), zaś w audycji „Strefa sportu” pojawią się informacje i materiały dotyczące Igrzysk. Antena planuje również wejścia „na żywo” przy startach czołowych polskich reprezentantów oraz spojrzenie na Igrzyska pod kątem kulturowym („Stacja Kultura”) i muzycznym („TOP”).

Informacje z aren olimpijskich przygotowuje również Polskie Radio 24 - w ramach „Magazynu Olimpijskiego” emitowanego codziennie w godz. 13.05-13.15.

Między 9 do 25 lutego zmagania sportowe w Korei Południowej można będzie też śledzić na stronach portalu PolskieRadio.pl w specjalnie przygotowanym serwisie. Pojawią się tam m. in. relacje na żywo, aktualne informacje ze wszystkich aren, a codzienne sprawozdania uzupełnią materiały dźwiękowe, przygotowywane przez dziennikarzy PR. W serwisie będą też zarysowane sylwetki każdego z reprezentantów Polski.

Polskie Radio jest jedynym nadawcą w Polsce, który zakupił prawa do Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang. W kwietniu ub. roku umowę w tej sprawie podpisali przedstawiciele nadawcy i Discovery Communications. Zgodnie z nią radio otrzyma od Discovery (na zasadzie sublicencji) niewyłączne prawa do transmisji radiowych z igrzysk w Pjongczang, zarówno na swoich antenach, jak i jednocześnie w internecie oraz na urządzeniach mobilnych.

Na początku stycznia br. Polski Komitet Olimpijski i publiczne radio odnowili umowę, dotyczącą partnerskiej współpracy. Wynika z niej, że radio ma promować zarówno polski ruch olimpijski, jak rodzimą reprezentację i imprezy sportowe, organizowane przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski i Europejskie Komitety.

XXIII zimowym igrzyskom olimpijskim na antenach Polskiego Radia poświęcona zostanie kampania promocyjna, obejmująca TVP Sport, TVP Info, Polsat Sport oraz TV Republika. Kampanię przygotowała Agencja Promocji Polskiego Radia.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio na igrzyskach w Pjongczang: osiem osób w ekipie, specjalne materiały i olimpijski serwis w internecie

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
TVP wysyła swoich, PR wysyła też swoich i jeszcze Polskie Radio będzie to reklamowało w TVP i Polsacie ... na jakim świecie ja żyje, nie dosyć, że wszystko z abonamentu leci
~`5100 euro za miesiąc w hotelu na osobę (liczę cały miesiąc)
~`1380 euro diety na miesiąc za osobę
~`500 euro na bilet LOTem i pewnie drugie tyle za nadbagaż na sprzęt
35 osób z TVP + 8 PR + 2 PAP, nie wliczając innych kosztów, specjalnych łączy, internetu i takich tam =wychodzi ponad 300 000 euro podstawowych kosztów.

Nie nie zazdroszczę im diety, bardziej chce Wam pokazać, ze każda z tych spółek gra tylko do swojej bramki, wszystkie 3 firmy nam to napiszą, PR dodatkowo powie a TVP dodatkowo obraz pokaże.

Czy nie lepiej połączyć te czy spółki by lepiej wykorzystywać publiczną kasę?
0 0
odpowiedź
User
seba
PS. to są tylko koszty wysłanników, nie pokazujące sztabu ludzi w Polsce
0 0
odpowiedź
User
Ann
Fajnie. Ja się cieszę, że sport jest ważny dla mediów publicznych, a nie tylko polityka i gospodarka. Super!!
0 0
odpowiedź