Ponad połowa polskich firm ma telefony stacjonarne. TP dominuje także pod względem cen
Trzy czwarte polskich firm z telefonami stacjonarnymi korzysta z usług Telekomunikacji Polskiej. Przeciętnie płacą za to 150 zł.
Badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że z telefonów stacjonarnych korzysta ponad połowa polskich firm, przy czym tylko z nich - niecałe 15 proc.
Telekomunikacja Polska dostarcza telefonię stacjonarną ponad trzem czwartym polskich firm. Nieco więcej niż co dziewiąta firma korzysta w tym zakresie z usług Netii.
Prawie 20 proc. polskich firm korzysta z więcej niż jednej linii telefonii stacjonarnej.
Ponad trzy czwarte firm płaci za telefonię stacjonarną nie więcej niż 200 zł, a ponad 500 zł - niecałe 6 proc.
Opłaty klientów firmowych Telekomunikacji Polskiej są nieco wyższe niż przeciętne.
Znacznie mniej płacą firmy korzystające z telefonii stacjonarnej
Firmy korzystające z telefonii stacjonarnej najbardziej zadowolone są z obsługi i linii informacyjnych oraz jakości i zakresu usług, natomiast najmniej - z cen, promocji i rabatów oraz oferowanych telefonów.
Poziom i rozkład satysfakcji wśród klientów firmowych TP jest podobny jak wśród wszystkich firm korzystających z telefonii stacjonarnej.
Pracownicy firm z telefonów stacjonarnych zdecydowanie najczęściej wykonują połączenia lokalne, a mniej więcej równie często wykonują połączenia międzystrefowe i na numery komórkowe.
Tylko 4,1 proc. firm korzystających z telefonii stacjonarnej bierze pod uwagę rezygnację z tej usługi.
Przy czym tylko trzy czwarte firm nie zamierza rezygnować z telefonii stacjonarnej w jakiejkolwiek sytuacji. Prawie 15 proc. deklaruje, że do przejścia na telefonię komórkową skłoniłaby ich atrakcyjna oferta w tym zakresie.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 24 listopada do 2 grudnia br. metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych. Przeprowadzono 403 wywiady z osobami osobą podejmującymi lub współpodejmującymi decyzje dotyczące zakupu/użytkowania usług telekomunikacyjnych w firmach. Sondaż objął losową reprezentatywną grupę podmiotów. Maksymalny błąd oszacowania wynosi 4,9 proc.
Dołącz do dyskusji: Ponad połowa polskich firm ma telefony stacjonarne. TP dominuje także pod względem cen