SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes TPSA: 28% klientów, którzy zmienili operatora mogło zostać oszukanych

Około 28% klientów oferty telefonii stacjonarnej Telekomunikacji Polskiej (TPSA), którzy zmienili operatora ma poczucie, że zostali wprowadzeni w błąd, wynika z badania TNS Polska przedstawionego przez spółkę. Przedstawiciele TPSA oceniają, że sondaż jest reprezentatywny i deklarują wsparcie dla ewentualnych pozwów zbiorowych.

"Jesteśmy gotowi wesprzeć akcje zbiorowe, gdyby oszukani mieli się ich podjąć. To leży również w naszym interesie" - powiedział dziennikarzom prezes TPSA Maciej Witucki.

TPSA deklaruje, że od początku roku do końca kwietnia 2012 r. jej konsultanci przyjęli  5134 połączeń, w których klienci zasygnalizowali nieuczciwe praktyki handlowe operatorów konkurencyjnych
. Polegają one na tym, że sprzedawcy operatorów alternatywnych podają się za przedstawicieli TPSA lub podają nieprawdziwe informacje na jej temat (np. że została zlikwidowana). Często klienci dowiadują się, że zmienili operatora dopiero po przyjściu nowej faktury. Jednocześnie dość rzadko decydują się na wejście na drogę sądową.
 
"Od początku roku do końca kwietnia 2012 r. otrzymaliśmy od Klientów 1605 pisemnych skarg i interwencji dotyczących nieuczciwych praktyk handlowych operatorów konkurencyjnych"
- deklaruje TPSA w prezentacji.
 
TPSA przedstawiła badanie przeprowadzone przez TNS Polska (na bazie ok. 850 klientów TPSA, którzy zmienili operatora). Według niego, ok. 28% z nich ma poczucie, że zostali wprowadzeni w błąd. Spośród nich, więcej niż połowa, nie wiedziała że rozmawiając z przedstawicielem handlowym zgodziła się na zmianę operatora.

Spółka przedstawiła strukturę zgłoszeń o nadużyciach. Według jej danych, 26% tegorocznych zgłoszeń na infolinię 800 500 005 dotyczyło domniemanych nadużyć reprezentantów firmy Telepolska a 19% - Telekomunikacja Dzień Dobry. Kolejne miejsca zajmują zgłoszenia dotyczące MNI Telecom (15%), Exatel (13%), Novum (13%), Dialog (5%) oraz Netia (4%).

TPSA miała 242 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 189 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3.521 mln zł wobec 3.729 mln zł rok wcześniej. Spółka podtrzymała założenia, zgodnie z którym w 2012 r. przychody mogą spaść o maksymalnie 3% a marża EBITDA wyniesie 35-37%.

Dołącz do dyskusji: Prezes TPSA: 28% klientów, którzy zmienili operatora mogło zostać oszukanych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JOL
TO PRZEZ WAS TEŻ?
0 0
odpowiedź