SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy polubili programy lojalnościowe. Najpopularniejsze to Moja Biedronka, Payback i Club Vita

59 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Najpopularniejsze to Moja Biedronka, Payback i Club Vitay - pokazuje nowe badanie ARC Rynek i Opinia.

fot. Flickr.com fot. Flickr.com

Z programu lojalnościowego Moja Biedronka korzysta 28 proc. ankietowanych. Następne w rankingu - Payback i Club Vitay - cieszą się zainteresowaniem 14 proc. badanych. Co dziesiąty Polak korzysta zaś z programów oferowanych przez sieci handlowe Rossmann i CCC.

Badacze ARC Rynek i Opinia podkreślają, że program Lidl Plus, który został wprowadzony zaledwie 4 miesiące przed realizacją badania, znalazł się na wysokiej siódmej pozycji. Z kolei najlepiej oceniane są programy Rossnę! (85 proc.) i Club Rossmann (82 proc.).

Tajemnica sukcesu programów lojalnościowych

Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, najczęściej uzyskiwaną korzyścią z udziału w programie lojalnościowym jest rabat lub zniżka na zakup produktów czy usług. Coraz bardziej zwracamy jednak uwagę na inne benefity - gównie możliwość wsparcia w ramach programu wybranego celu charytatywnego (wzrost z 4 proc. do 10 proc.).

W programach lojalnościowych uczestniczymy coraz bardziej aktywnie. Aktualnie ponad 40 proc. z nich to osoby bardzo aktywne, co oznacza, że są one na bieżąco, jeśli chodzi o status w programie, starają się zawsze korzystać z dostępnych zniżek/nagród (+10 p. p. rdr).

Największą grupę nadal stanowią uczestnicy aktywni (od czasu do czasu sprawdzają swój status, okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca).

Poziom aktywności uczestników programów lojalnościowych (2016-2019)

- Z naszego najnowszego badania jednak wyraźnie widać, że rośnie grupa osób bardzo aktywnych w programach. Jest to niewątpliwie zasługa programów sieci spożywczych i drogeryjnych, gdyż właśnie tam robimy najczęściej zakupy i tam też najłatwiej jest nam zdobyć w miarę szybko odpowiednią liczbę punktów, za którą należy nam się jakiś benefit. To zdecydowanie przywraca wiarę w programy lojalnościowe oraz przekłada się na wzrost przywiązania do danej marki - komentuje Agnieszka Doktorska, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.

Czas na mobile

W porównaniu z ubiegłym rokiem z 60 proc. do 72 proc. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Największą popularnością cieszą się wśród osób do 35-tego roku życia, przy czym wyższy odsetek stanowią kobiety.

Uczestnicy najczęściej korzystają z aplikacji Klubu Rossmann, choć łącznie to programy hipermarketów i dyskontów stanowią największy udział wśród korzystających z aplikacji mobilnych. Duże znaczenie miało tu z pewnością pojawienie się aplikacji programu Lidl Plus.

Polscy konsumenci częściej niż jeszcze rok temu dostrzegają korzyści dla siebie płynące z uczestnictwa w programach lojalnościowych. O 8 p.p. wzrósł odsetek osób twierdzących, że programy lojalnościowe są tak samo korzystne dla firm jak i klientów.
Postrzeganie korzyści z programów lojalnościowych przez uczestników

Monitor Programów Lojalnościowych 2019 to już dziewiąta edycja badania ARC Rynek i Opinia na temat programów lojalnościowych. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach: 1 etap – badanie na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa, metoda CATI, próba N=1002 oraz 2 etap – badanie wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania), metoda: CAWI, próba N=805. Termin realizacji badania – lipiec 2019r.

Dołącz do dyskusji: Polacy polubili programy lojalnościowe. Najpopularniejsze to Moja Biedronka, Payback i Club Vita

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwerty
Ja nie zbieram punktów, nie mam kart lojalnościowych, nie mam aplikacji do sklepów. Nie "rozdaje" swoje danych osobowych gdzie popadnie. Dbam o swoją prywatność.
0 0
odpowiedź
User
JF...K
apka lojalnościowa w telefonie to zgoda na to by być szpiegowanym 24h na dobę....to taki prywaty detektyw w kieszeni heheheh....a do tego ile korzyści i informacji o nas dla tego co nas "namówił"na dobrowolna instalację.
0 0
odpowiedź
User
Mobile
Wynik apki rossam pokazuje tylko tyle, że nie dają karty, tylko w celu uzyskania rabatu musisz pobrać apke. To nie jest decyzja klienta czy wolę apkę i plastikową kartę. Nie możemy mówić o trendzie na mobile, tylko o wymuszaniu przez sklepy danego sposobu przystąpienia do akcji.
12 4
odpowiedź