SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

InPost przekroczył 2 mld zł przychodów. Ma 33 tys. Paczkomatów

W trzecim kwartale br. Grupa InPost osiągnęła przychody w wysokości 2,067 mld zł, co oznacza wzrost o 22 proc. rok do roku. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 40 proc. r/r do 639 mln zł. Firma ma już 32 934 Paczkomatów. - Nasza sieć punktów odbioru - w tym urządzeń Paczkomat - rośnie bardzo szybko i jest już dostępna w ponad 60 tys. lokalizacji - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes Grupy InPost. 

W trzecim kwartale br. Grupa InPost wypracowała 2 067,2 mln zł przychodów, czyli o 22,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Skorygowany zysk EBITDA Grupy osiągnął poziom 639,4 mln zł – co oznacza wzrost o 40,3 proc. rok do roku, przy skorygowanej marży EBITDA na poziomie 30,9 proc. EBIT Grupy wzrósł o 74,9 proc. rok do roku, a marża EBIT wzrosła do 16 proc. w III kwartale 2023 r. wobec 11,2 proc. rok wcześniej. W trzecim kwartale 2023 r. Grupa InPost osiągnęła dodatnie wolne przepływy pieniężne (FCF) w wysokości 310,9 mln zł.

- W trzecim kwartale odnotowaliśmy wyjątkowy sukces, skorygowana EBITDA Grupy InPost wzrosła o imponujące 40 proc. Co więcej, ten znaczący wzrost jest efektem naszej dynamicznej ekspansji zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach międzynarodowych – komentuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy InPost.

Prawie 33 tys. Paczkomatów InPost

W trzecim kwartale Grupa InPost obsłużyła 210,4 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. Silną zwyżkę liczby przesyłek Grupa zanotowała zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, osiągając wzrost rok do roku odpowiednio o 13 proc. i 28 proc. W raportowanym okresie InPost obsłużył 140,4 mln przesyłek, co stanowi wzrost rok do roku o 13 proc., przy rozwoju rynku na poziomie 10,6 proc.

Na koniec trzeciego kwartału Grupa InPost miała 32 934 urządzeń Paczkomat i 28 930 punktów odbioru PUDO (PickUp Drop Off point), z czego większość na rynkach zagranicznych.  

W trzecim kwartale Mondial Relay obsłużył o 10 proc. więcej przesyłek r/r co wynikało przede wszystkim ze znacząco wyższej dynamiki w segmencie B2C, o 24 proc. rok do roku.

W Wielkiej Brytanii InPost dostarczył 13,4 mln paczek, osiągając przychody w wysokości 125,2 mln zł (wzrost o 138,9 proc. r/r). Wielka Brytania wypracowała swój pierwszy w historii rentowny kwartał pod względem skorygowanego zysku EBITDA, w wysokości 11,3 mln zł.

- Z dumą możemy powiedzieć, że na rynku brytyjskim staliśmy się liderem pod względem liczby automatów paczkowych – w UK jest już 5 710 urządzeń Paczkomat InPost. Co istotne w III kwartale bieżącego roku osiągnęliśmy dodatni skorygowany zysk EBITDA na tym rynku – co oznacza realizację obietnicy, którą złożyliśmy inwestorom na początku tego roku. Nie poprzestajemy na tym, naszym następnym celem będzie rozszerzenie oferty na rynku brytyjskim o B2C – komentuje Rafał Brzoska.

Plany na ostanie miesiące roku 

Grupa InPost oczekuje, że 2023 rok zakończy ze zwiększonym udziałem na kluczowych rynkach (Polska, rynki Mondial Relay i Wielka Brytania). W Polsce pod względem skorygowanej marży EBITDA Grupa oczekuje wzrostu w porównaniu do 2022 roku – podano w komunikacie.  

Na rynkach obsługiwanych przez Mondial Relay Grupa oczekuje mniejszej marży w wyniku dalszych inwestycji w rozwój sieci, zdobywaniu udziału w rynku, przy jednoczesnym zarządzaniu rosnącymi kosztami związanymi ze wzrostem płac. W Wielkiej Brytanii w czwartym kwartale Grupa spodziewa się dodatniej skorygowanej EBITDA i kontynuacji tego trendu w 2024 roku.

Na koniec 2023 roku Grupa oczekuje dodatnich przepływów gotówki (FCF) oraz utrzymania niskiego wskaźnika zadłużenia netto w czwartym kwartale 2023 roku w porównaniu z końcem 2022 roku – podaje InPost.

Dołącz do dyskusji: InPost przekroczył 2 mld zł przychodów. Ma 33 tys. Paczkomatów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl