SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody z usług OTT wzrosną w ciągu 6 lat o 53 mld dol.

Przychody z usług OTT z filmami i serialami w ofercie mają w 2029 roku przekroczyć 215 mld dol. Z prognozy brytyjskiej firmy Digital TV Research wynika, że to wzrost o 33 proc. ze 162 mld dol., które mają trafić do serwisów streamingowych w 2023 roku.

Serwis streamingowy Netflix Serwis streamingowy Netflix

Stany Zjednoczone są głównym graczem na tym rynku, ale ich udział w przychodach będzie spadał. Na koniec 2023 roku wyniesie 46 proc. , a za sześć lat już „tylko” 38 proc. W latach 2023-2029 przychody OTT w USA wzrosną o 8 mld dol. do 82 mln dol.

Najwięcej zarobią serwisy działające w modelu SVoD, takie jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy Max (54,6 mld dol.). Przychody darmowych platform z reklamami (AVoD) za 6 lat wyniosą 21,6 mld dol. Przychody z chińskich usług SVoD i AVoD wyniosą odpowiednio 9,6 i 7,4 mld dol.

Wypożyczalnie VOD i pobieranie na własność mniej popularne

Subskrypcyjne serwisy streamingowe przez najbliższe lata będą cieszyć się największą popularnością. Z danych Digital TV Research wynika, że przychody z wypożyczanych produkcji wyniosą w 2029 roku 9,7 mld dol. Jeszcze mniejszą popularnością będzie cieszyć się pobieranie treści na własność, czyli DTO (9,2 mld dol.).

Globalne przychody z usług SVoD (poza USA i Chinami) wyniosą 62,5 mld dol., natomiast z usług AVoD 40,3 mld dol. Model SVoD będzie głównym źródłem przychodów z OTT. Wzrosną one o 19 mld dol. w latach 2023-2029 do 127 mld dol. Przychody darmowych serwisów z reklamami (AVoD) będą jednak rosły szybciej niż odpłatnych.

- Przychody serwisów AVoD z serialami i filmami w ofercie osiągną 69 mld USD do 2029 roku, co oznacza wzrost o 30 mld dol. z 39 mld dol. w 2023 roku. Wzrosty są mniejsze niż w poprzedniej edycji naszej prognozy ze względu na globalne spowolnienie reklamowe i wolniejsze niż oczekiwano wdrażanie hybrydowych usług AVoD-SVoD przez główne platformy amerykańskie - ocenił Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

W kwietniu bardziej optymistyczne prognozy

Jeszcze w kwietniu Digital TV Research informowała, że do 2028 roku globalne przychody usług OTT, oferujących m.in. filmy i seriale, wzrosną o 81 mld dolarów. Z prognozy Digital TV Research wynikało wówczas, że w ciągu pięciu lat przekroczą 235 mld dol. W zeszłym roku wynosiły one 154 mld dol. W samym 2023 roku miały wzrosnąć o 17 miliardów.

Z prognozy Digital TV Research wynikało wówczas, że w 22 państwach Europy Środkowo-Wschodniej przychody z OTT wzrosną z 2,9 mld dol. do 5,7 mld dol. w latach 2022-2028. Według brytyjskiej firmy łącznie Polska i Rosja miały odpowiadać za 61 proc. całkowitych przychodów regionu w 2028 roku.

Przychody samych serwisów SVoD w Europie Środkowo-Wschodniej miały wzrosnąć z 1,8 mld dol. w 2022 do 3,5 mld dol. w 2028 roku. Ze względu na nieobecność zachodnich platform w Rosji, Polska miała stać się liderem segmentu i jedynym krajem, którego płatne platformy z wideo na żądanie przekroczą ponad miliard dolarów przychodów.

Przychody bezpłatnych serwisów z reklamami (AVoD) w regionie miały wzrosnąć z 736 mln dol. do 1,6 mld dol. Na tym rynku widać pewne ożywienie. TVN, który dwa lata temu zrezygnował z darmowych pakietów Playera, uruchomił na początku roku serwis vod.pl, na którym można oglądać starsze produkcje, nie płacąc za to. - Przychody z usług typu AVoD będą rosły szybciej niż w przypadku SVoD. Przychody działających w Rosji firm będą w tej kategorii większe niż usług dostępnych dla Polaków - powiedział wówczas Murray.

Dołącz do dyskusji: Przychody z usług OTT wzrosną w ciągu 6 lat o 53 mld dol.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl