SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio więcej z reklam: Trójka o połowę, Jedynka trzy razy (TOP 10)

W październiku br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 15,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty tych przychodów osiągnęły Jedynka i Trójka, a jako jedyne z czołówki spadki zanotowały regionalne rozgłośnie sieci Eska.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych zanotowały w październiku prawie taki sam wzrost w skali roku z uwzględnieniem autopromocji, jak bez niej. W tym pierwszym przypadku przychody zwiększyły się o 15,8 proc., a w drugim - o 15,5 proc. Natomiast wydatki na autopromocję były o 4,1 proc. większe niż rok wcześniej.

>>> Duży wzrost Trójki, tracą Jedynka i RMF FM

Zdecydowanie największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - dokładnie 187,6 proc. Powyżej średniej dla wszystkich stacji swoje wpływy zwiększyły też Trójka (Polskie Radio) - o 52,7 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 22 proc., i Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - o 19 proc.

Mniejsze wzrosty przychodów z reklam osiągnęły Radio ZET (Eurozet) - 11,9 proc., oraz TOK FM (Agora) - 10,9 proc. Nieznacznie więcej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 3,2 proc., i Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - o 0,4 proc.

>>> Eska umacnia pozycję lidera, zyskują Złote Przeboje

Z kolei spadki wpływów reklamowych w skali roku zanotowały trzy inne stacje sieci Eska. I tak Eska Wrocław zarobiła mniej o 3,4 proc., Eska Warszawa - o 6,8 proc., a Eska Łódź - aż o 18,3 proc. 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  X.2011 X.2010
RMF FM 86 373 380 zł 70 741 870 zł
Radio ZET 50 521 950 zł 45 136 845 zł
Program III Polskiego Radia 13 983 110 zł 9 156 440 zł
Program I Polskiego Radia 7 818 450 zł 2 718 600 zł
Eska Wrocław 4 861 280 zł 5 034 522 zł
Eska Warszawa 4 471 830 zł 4 798 020 zł
TOK FM 4 372 605 zł 3 941 115 zł
Eska Poznań 4 119 976 zł 4 103 260 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 3 921 355 zł 3 799 702 zł
Eska Rock 3 435 260 zł 2 885 070 zł
Eska Łódź 2 905 852 zł 3 556 358 zł
monitorowane stacje razem 277 537 919 zł 239 681 781 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 283 822 070 zł 245 716 554 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 6 284 151 zł 6 034 773 zł


 

Dołącz do dyskusji: Radio więcej z reklam: Trójka o połowę, Jedynka trzy razy (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marjan
czemu wszędzie używacie loga RMFu, nawet przy informacjach na temat innych rozgłośni? Jak dla mnie jawnie promujecie tą stację
0 0
odpowiedź
User
adamski
Liderem wzrostu jest jedynka a promujecie to żółte logo. O co chodzi???? Kiszka albo fantastycznie zarabiacie na produkt plejsmencie.
0 0
odpowiedź
User
Adam_sh
Przecież zawsze tak było, że wirtualne wspierały eReFen... odkąd pamiętam tak jest..
0 0
odpowiedź