SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„M jak miłość”, „Sylwester marzeń” i benefis Martyniuka hitami TVP2 w 2019 roku (top 30)

Największą widownię w 2019 roku w TVP2 zgromadziły takie pozycje, jak: „M jak miłość”, „Sylwester marzeń” i druga część benefisu Zenona Martyniuka „Życie to są chwile” - 30 topowych pozycji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm „M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w TVP2 w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Obejrzało go 5,81 mln widzów, co przełożyło się na 37,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Przynajmniej przez 1 minutę audycję tę widziało 6,71 mln osób.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu sklasyfikowany został trwający ponad 5 godzin „Sylwester marzeń z Dwójką”, który 31 grudnia śledziło średnio 4,92 mln widzów TVP2 (13,65 mln przynajmniej przez 1 minutę), co przełożyło się na 35,30 proc. udziału.

Podium uzupełnia druga część benefisu Zenona Martyniuka „Życie to są chwile” z 26 grudnia. Koncert miał 4,04 mln widzów (RCH 1 min - 6,23 mln), co dało stacji 25,88 proc. udziału.

Czwarta była medyczna produkcja „Na dobre i na złe”, którą 13 lutego obejrzało 3,91 mln widzów (RCH 1 min - 5,05 mln; 24,94 proc. udziału).

Oczko niżej znalazły się kulisy „M jak miłość”. 8 stycznia na antenie tej stacji obejrzało je 3,55 mln widzów (25,58 proc. udziału).

Kolejny był codzienny serial „Barwy szczęścia”. Odcinek tej produkcji z 22 stycznia w Dwójce miał 3,50 mln oglądających (21,77 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,93 mln osób (RCH - 2,26 mln), co dało TVP2 32,99 proc. udziału.

Drugie miejsce też zajął „Sylwester marzeń z Dwójką” (1,47 mln widzów; 29,33 proc. udziału), ale podium uzupełniają już jednak kulisy „M jak miłość” (1,29 mln widzów; 24,29 proc. udziału).

W 2019 roku spadł czas oglądania telewizji

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy. W porównaniu do 2018 roku jest to mniej o 1 minutę i 4 sekundy, a do 2016 - o 2 minuty i 28 sekund - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które otrzymał portal Wirtualnemedia.pl.

Liderem Polsat

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w całym 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2018 roku zmniejszył się o 3,71 proc. i wyniósł 9,85 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w 2019 roku wyniósł 8,45 proc., po spadku względem analogicznego okresu ub.r. o 9,91 proc.

Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,34 proc. udziału; do góry o 2,21 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 37,50 proc. w 2018 roku do 36,32 proc. w 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,47 proc., po wzroście o 7,97 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,72 proc.; spadek o 10,58 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,64 proc.; + 6,12 proc. - drugi największy wzrost w top 10), TV Puls (3,50 proc.; + 2,94 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 0,93 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 4,67 proc.).

Grupa komercyjna dla TVN

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,06 proc., po spadku o 9,27 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w ubiegłym roku zmniejszył się o 3,33 proc. do 11,02 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 4,37 proc. do 7,16 proc.), a czwarta była Jedynka (- 6,28 proc. do 6,27 proc.).

Czołową piątkę zajął awansujący z szóstej lokaty kanał TV Puls (3,79 proc.; wzrost o 4,70 proc.). Z siódmego na szóste miejsce awansowała Siódemka, która w zeszłym roku została doinwestowana przez Telewizję TVN (3,65 proc.; wzrost o 7,99 proc.)

Dane najchętniej oglądanych stacji w grupie 16-59 lat.

Największą widownię w 2019 roku zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc.

Drugie miejsce należało do „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału).

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich z 13 stycznia. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).

Piąta była transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 24 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Szóstą lokatę zajął pokazany 24 listopada finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 miał on średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,58 proc. Dodatkowo w TVP ABC Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 280 tys., a w TVP Polonia było to 99 tys.

Dwa oczka niżej uplasował się trwający ponad 5 godzin „Sylwester marzeń z Dwójką”, który w tej stacji śledziło 4,92 mln widzów (35,30 proc.).

Wśród 10 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2. Spośród poszczególnych kategorii programowych pięć pozycji w top 10 zajęły transmisje sportowe.

Wśród programów rozrywkowych najwięcej widzów zgromadził reality-show „Rolnik szuka żony”, którego odcinek z 1 grudnia śledziło 4,23 mln widzów. Z kolei na czele filmów znalazł się kultowy „Kevin sam w domu” (emisja 24 grudnia w Polsacie; 3,76 mln widzów).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dołącz do dyskusji: „M jak miłość”, „Sylwester marzeń” i benefis Martyniuka hitami TVP2 w 2019 roku (top 30)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sebastian
Tutaj jest błąd w tabelkach , ponieważ są obie tabelki z 4+. A powinno być 4+ i 16-49
0 0
odpowiedź