Reklama w grach wideo na fali wznoszącej
W latach 2007 - 2012 wydatki na reklamę w grach wideo zwiększą się w USA z 295 do 650 milionów dolarów.
Taką prognozę przedstawił eMarketer, według którego tak wysoki wzrost na rynku reklam będzie uzyskany dzięki całej branży gier, która rzowija się w bardzo szybkim tempie. Sprzedaż oprogramowania i sprzętu na rynku gier wideo zwiększy się z 15,8 miliarda dolarów w ubiegłym roku do 21 miliardów dolarów w roku 2012.
Jako dowód siły jaka drzemie w branży, eMarketer przytacza w swoim raporcie dane organizacji Entertainment Software Association. Wynika z nich, że w zeszłym roku w jednej sekundzie każdego dnia sprzedawanych było średnio dziewięć gier.
Porównując przemysł gier wideo z innymi formami rozrywki, najlepiej sprzedająca się gra zeszłego roku ('Halo 3') przyniosła więcej dochodów ze sprzedaży w dniu swojego rynkowego debiutu niż najlepszy weekend otwarcia w historii filmów ('Spider Man 3'), czy też pierwszy dzień sprzedaży ostatniego tomu przygód o Harry Potterze.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że "gry wideo, konsole i akcesoria" były w II i III kwartale minionego roku kategorią, która zanotowała najwyższy wzrost sprzedaży na amerykańskim rynku e-commerce. Z kolei dla sklepu internetowego Amazon.com ubiegłoroczny sezon świąteczny był najlepszym w historii, a serwis przypisał ten sukces popularności konsol do gier wideo Nintendo Wii.
W sumie nic więc dziwnego, że reklamodawcy przychylnym okiem patrzą na gry wideo jako środek dotarcia do wielu potencjalnych odbiorców.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklama w grach wideo na fali wznoszącej