SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w tv: co trzecia złotówka na zdrowie i leki, liderem TVN

W pierwszym tygodniu nowego roku wydatki na reklamy telewizyjne leków i produktów zdrowotnych stanowiły jedną trzecią wartości całego segmentu. Ogółem na reklamy w telewizji przeznaczono cennikowo 182,5 mln zł.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że cennikowe koszty telewizyjnych reklam leków i produktów zdrowotnych wyemitowanych w pierwszym tygodniu stycznia br. wyniosły ponad 60 mln zł. Przypomnijmy, że w tym czasie rozpoczęły się m.in. kampanie Rutinacei Max z Jolantą Kwaśniewską (obejrzyj tę reklamę) i Vigoru (zobacz ten spot).

Producenci żywności na reklamy w telewizji od 2 do 8 stycznia wydali 27 mln zł, a firmy z branży rozrywkowo-kulturalnej - nieco ponad 20 mln zł. Natomiast po kilkanaście milionów złotych przeznaczyły na to firmy telekomunikacyjne i markierzy z sektora finansowego.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-8 stycznia 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
Produkty zdrowotne, leki 61 475 862,50 zł 33,69
Żywność 27 093 374,90 zł 14,85
Rozrywka, kultura 20 821 883,60 zł 11,41
Telekomunikacja 15 261 072,00 zł 8,36
Finanse 12 277 416,90 zł 6,73
Środki osobistej pielęgnacji ciała 11 857 073,10 zł 6,5
Motoryzacja, transport 8 171 447,00 zł 4,48
Sprzedaż 7 562 694,70 zł 4,14
Domowe środki czystości 5 225 466,50 zł 2,86
Usługi 4 804 009,00 zł 2,63
Produkty dla dzieci 4 063 828,00 zł 2,23
Wyposażenie domu i biura 2 713 708,00 zł 1,49
Produkty dla zwierząt 479 611,00 zł 0,26
Marketing 318 915,70 zł 0,17
Inne 291 186,00 zł 0,16
Odzież, obuwie 54 300,00 zł 0,03
Budownictwo 4 600,00 zł 0
Razem: 182 476 448,90 zł


Spośród stacji telewizyjnych zdecydowanie największe wpływy reklamowe zanotowały TVN i Polsat - po mniej więcej 30 mln zł, co zapewniło im po ponad 16 proc. udziałów w rynku.

STACJA WYDATKI UDZIAŁY w %
TVN 30 630 185,00 zł 16,79
Polsat 29 415 610,00 zł 16,12
TVP1 14 568 345,00 zł 7,98
TVP2 10 044 895,00 zł 5,50
AXN 5 738 830,00 zł 3,14
Discovery 5 411 930,00 zł 2,97
TV4 4 318 112,50 zł 2,37
TLC 4 284 540,00 zł 2,35
TVN24 3 941 363,50 zł 2,16
VIVA Polska 3 274 540,00 zł 1,79
National Geographic 2 862 190,00 zł 1,57
Discovery World 2 783 615,00 zł 1,53
Discovery Science 2 765 470,00 zł 1,52
TVN7 2 709 990,00 zł 1,49
Polsat2 2 642 882,50 zł 1,45
Polo TV 2 568 610,00 zł 1,41
TVP INFO 2 435 240,00 zł 1,33
PULS 2 287 235,00 zł 1,25
Animal Planet 2 279 645,00 zł 1,25
TVN Style 2 145 595,00 zł 1,18
Wszystkie stacje: 182 476 448,90 zł  


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w tv: co trzecia złotówka na zdrowie i leki, liderem TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl