Reklamy w telewizji: Kompania Piwowarska więcej, Grupa Żywiec mniej
W 2010 roku Kompania Piwowarska na reklamy telewizyjne przeznaczyła prawie połowę więcej środków niż rok wcześniej, za to Grupa Żywiec – 20 proc. mniej. O wiele więcej niż producenci napojów wydały na to firmy z kategorii „Żywność”.
Z danych TNS OBOP wynika, że największe koncerny żywnościowe w Polsce zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy telewizyjne. I tak liderujący pod tym względem Unilever Polska cennikowo przeznaczył na to 17 proc. więcej niż w 2009 roku, a Nestle Polska – 15 proc. więcej. Jeszcze bardziej wzrosły te wydatki w przypadku Danone i Ferrero Polska – odpowiednio o 30 i 35 proc. Natomiast Mars Polska przeznaczył na promocję w telewizji 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
kategoria „Żywność” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Unilever Polska |
445 376 312 zł |
380 741 775 zł |
|
Nestle Polska |
382 821 792 zł |
331 659 609 zł |
|
Danone |
357 216 573 zł |
275 142 439 zł |
|
Ferrero Polska |
248 639 552 zł |
184 274 269 zł |
|
Mars Polska |
159 853 935 zł |
148 431 950 zł |
Z kolei wśród producentów napojów najwięcej na reklamy telewizyjna wydała Coca-Cola Poland Services – 27 proc. więcej niż w 2009 roku. Jeszcze bardziej – o 48 proc. zwiększyła te wydatki Kompania Piwowarska. Z drugiej strony telewizyjne budżety reklamowe zmniejszyły Grupa Żywiec i Pepsi-Cola General Bottlers Poland – odpowiednio o 20 i 4 proc. Carlsberg Polska w 2009 roku nie znalazł się w piątce największych reklamodawców telewizyjnych z segmentu „Napoje”.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
kategoria „Napoje” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Coca-Cola Poland Services |
170 489 536 zł |
134 405 392 zł |
|
Kompania Piwowarska |
108 938 038 zł |
73 606 888 zł |
|
Grupa Żywiec |
89 456 122 zł |
111 998 105 zł |
|
Pepsi-Cola General Bottlers Poland |
88 078 062 zł |
91 462 236 zł |
|
Carlsberg Polska |
76 345 452 zł |
- |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Kompania Piwowarska więcej, Grupa Żywiec mniej
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej