Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal
Siódma edycja organizowanego przez Telewizję Polsat 'Sopot TOPtrendy Festiwalu' osiągnęła średnią oglądalność na poziomie 2,8 mln widzów, czyli najwyższą w swojej historii. Wpływy reklamowe z koncertów wyniosły ponad 12 mln zł i były o trzy czwarte wyższe niż rok temu.
Z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych AGB Nielsen Media Research wynika, iż festiwal TOPtrendy 2009 oglądało średnio 2,84 mln widzów, co dało emitującemu go Polsatowi 27,39 proc. udziału w grupie 4+ i 28,01 proc. w komercyjnej grupie 16-49.
Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed roku, która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkich edycji festiwalu (istnieje od 2003 roku) - obejrzało ją średnio 2,56 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 25,95 proc. (w 4+).
Największą popularnością w tym roku, podobnie jak w zeszłym, cieszyła się nadana w niedzielę VI Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 3,6 mln widzów przy udziale na poziomie 33,32 proc.
- Nasze Kabaretony słyną z tego, że są tam wszyscy artyści kabaretowi, a ich urok polega na tym, że każdy z nich może powiedzieć co chce - tłumaczy sukces Nina Terentiew, dyrektor programowa Polsatu.
Spory wzrost widowni w stosunku do ubiegłego roku zanotowała festiwalowa sobota podczas której odbył się jubileusz 100-lecia Opery Leśnej oraz koncert Trendy. Transmisje z tych wydarzeń przyciągnęły przed telewizory 2,5 mln widzów i dały Polsatowi 25,87 proc. udziału.
- Koncert jubileuszowy był pomostem pokoleniowym między legendami polskiej sceny muzycznej a młodymi artystami. Wyobrażam sobie, że ludzie oglądali go całymi rodzinami - mówi nam Terentiew. - Natomiast koncert Trendy był bardzo ciekawy, bo był wypadkową różnych gustów muzycznych ludzi, którzy nominowali wykonawców do tego konkursu - dodaje.
Niewiele mniejszą widownią od festiwalowej soboty cieszył się pierwszy dzień imprezy, czyli piątek Pokazane tego dnia koncert Top i recital zespołu GolecuOrkiestra oglądane były średnio przez 2,45 mln widzów, a udział stacji wyniósł 22,83 proc.
Średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy 2009 Polsat był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu znalazła się TVP 1 z udziałem wynoszącym 18,05 proc., a dalej uplasowały się TVP 2 (15,62 proc.) i TVN (11,68 proc.). Jeszcze większa przewaga Polsatu nad konkurencją była w grupie komercyjnej, gdzie udział zajmującej drugą lokatę Jedynki ukształtował się na poziomie 16,52 proc.
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej
muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 12,1 mln zł
(dane cennikowe bez rabatów) i były aż o 75 proc. wyższe niż w
ubiegłym roku.
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2009 oglądały
najchętniej kobiety, widzowie powyżej 35. roku życia oraz
mieszkańcy małych i średnich miast.
Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal
2009
Widownia poprzednich edycji imprezy
Oglądalność konkurencyjnych stacji w
czasie emisji festiwalu
Profil widza TOPtrendów 2009
Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal