SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube wyraźnie przed Netfliksem

W sierpniu 2023 roku 7,1 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,2 pkt. proc. wyższy niż w lipcu br. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 2 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w sierpniu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 7,1 proc. Jest to o 0,2 pkt. proc. więcej niż w lipcu 2023 roku, o 0,7 pkt. proc. więcej niż w czerwcu 2023 roku, o 0,6 pkt. proc. więcej niż w maju br., o 0,4 pkt. proc. więcej niż w kwietniu br., o 0,6 pkt. proc. więcej niż w marcu br., o 0,7 pkt. proc. więcej niż w lutym br., o 1,2 pkt. proc. więcej niż w styczniu br. oraz o 1,5 pkt. proc. więcej niż w grudniu ub.r. - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

- W telewizji linearnej podobnie jak w lipcu najpopularniejszymi programami były treści informacyjne i sportowe. Jednocześnie oglądalność streamingu na ekranie telewizora uzyskała nowy rekord. Wynik 7,1 proc. jest najwyższym odnotowanym w zestawieniu the Gauge wynikiem (wyższym o 0,2 pkt. proc. w porównaniu z lipcem) - informuje Nielsen.

YouTube o 0,3 pkt. proc. przed Netfliksem

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube, której udział w oglądalności na telewizorze w sierpniu 2023 wyniósł 2 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc. względem lipca br.). Drugi Netflix miał 1,7 proc. udziału (bez zmian). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,4 proc. udziału (+ 0,1 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Spośród pozostałych platform streamingowych zgrupowanych w kategorii „inny streaming”, żadna nie osiągnęła jeszcze progu oglądalności, umożliwiającego pokazanie w zestawieniu the Gauge- komunikuje firma badawcza.

Dla porównania, w sierpniu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (29,4 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,2 proc.).

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube wyraźnie przed Netfliksem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
X
Wersja badań Nielsena dla Polski jest o wiele bardziej przejrzysta niż dla Stanów Zjednoczonych. Kategoria inne jest ciekawa, tym bardziej że w Polsce to ponad 6 procent a w USA 11.
0 0
odpowiedź
User
MAX
Mam smart monitor, nie ma tunera telewizji naziemnej - czy nadal jest traktowany w takich badaniach, jak telewizor?
0 0
odpowiedź
User
gosciu
Skąd wiadomo że ktoś ogląda na tv a nie na monitorze? Jest jakaś różnica w sygnale odbieranym przez serwisy?
Chyba nas/was spiegują.
0 0
odpowiedź