SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM najchętniej słuchane również w internecie

RMF FM wybiera 18 proc. polskich internautów słuchających w sieci tradycyjnych stacji radiowych – wynika z badania RadioNet D-Link Technology Trend. Natomiast prawie połowa użytkowników internetowych rozgłośni słucha stacji, które nadają tylko w sieci.

Z cyklicznych badań NetTrack wynika, że radia w sieci słucha 22 proc. polskich internautów, czyli 3,2 mln osób. W tej grupie dwie trzecie osób wybiera stacje nadające również analogowo w eterze. Największą popularność notuje RMF FM, którego w sieci słucha 18 proc. tych użytkowników. 17 proc. osób z tej grupy wybiera Eskę, a 13 proc. – Radio Zet. Jedynki PR1 słucha w sieci 7 proc. internautów wybierających tradycyjne stacje, RMF Maxx – 5 proc., a Trójki PR3 – 5 proc. Natomiast Antyradio, Radio Planet i Radio Złote Przeboje osiągnęły pod tym względem popularność na poziomie ok. 3 proc. Porównując te wyniki z analogową słuchalnością mierzoną w badaniu RadioTrack (więcej) widać, że w sieci zdecydowanie lepiej niż w eterze radzi sobie Eska, a przewaga RMF FM nad pozostałymi stacjami nie jest tak duża.

Z drugiej strony 40 proc. polskich internautów słuchających w sieci radia wybiera stacje nadające tylko online. Użytkownicy uzasadniają, że jest w nich emitowanych mniej reklam (54 proc. wskazań), a więcej piosenek (52 proc.) ułożonych w lepsze jakościowo playlisty (50 proc.), natomiast muzykę, której się słucha, można dostosować do własnego gustu i aktualnego nastroju (50 proc.). Dla 29 proc. internautów z tej grupy istotny jest całkowity brak słowa mówionego w stacjach obecnych tylko w sieci, 30 proc. podkreśla łatwą dostępność internetu, a 29 proc. uzasadnia, że nie ma tradycyjnego odbiornika radiowego.

O istnieniu konkretnych stacji i kanałów radiowych nadających tylko online korzystający z nich internauci dowiadują się najczęściej, wyszukując je w sieci. 30 proc. użytkowników otrzymuje takie informacje od znajomych lub znajduje na forach internetowych, a 24 proc. – z reklam.

Słuchając stacji radiowych w sieci, użytkownicy korzystają najczęściej ze stron internetowych konkretnych nadawców (52 proc. deklaracji), natomiast rzadziej sięgają do serwisów z wieloma kanałami radiowymi (36 proc.). Z odtwarzaczy mediów korzysta 32 proc. internautów słuchających w sieci radia, a z odpowiednich opcji w innych programach, np. komunikatorach internetowych – 22 proc.

Wśród serwisów oferujących możliwość słuchania radia w internecie najpopularniejsze są Miasto Muzyki (14 proc. wskazań), Polska Stacja (12 proc.) oraz Open FM GaduRadio (10 proc). Natomiast spośród odtwarzaczy multimediów najczęściej do słuchania rozgłośni radiowych wykorzystywany jest Winamp (43 deklaracji), a zdecydowanie rzadziej – Windows Media Player (11 proc.), OpenFM Player (7 proc.) oraz Screamer Radio (6 proc.).

Dane dotyczące słuchania przez polskich internautów radia w sieci pochodzą z badania RadioNet D-Link Technology Trend przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC.

Dołącz do dyskusji: RMF FM najchętniej słuchane również w internecie

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bociek
ale ściema w necie jest tyle fajnych stacji
0 0
odpowiedź
User
maciek
najlepsza jest polskastacja.pl
0 0
odpowiedź
User
maciek
najlepsza jest polskastacja.pl
0 0
odpowiedź