Rosną budżety reklamowe w internecie, traci prasa
Od kilku lat rośnie wartość reklamy w internecie, a spada w prasie - pokazuje najnowszy raport domu mediowego ZenithOptimedia. Szacunki pokazują, że w tym roku sieć pod względem przychodów reklamowych wyprzedzi magazyny.
ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wartość reklamy w internecie 54 mld dolarów, natomiast w magazynach - 45,5 mld dolarów. Oznacza to, że sieć pod względem całorocznych przychodów reklamowych po raz wyprzedzi te media drukowane. Natomiast dzienniki nadal będą osiągać wyższą wartość reklamową, ale w przyszłym roku spadnie ona poniżej 100 mld dolarów.
Dynamiczny rozwój reklamy internetowej ma się utrzymywać w dalszym ciągu - według danych Zenith Optimedia w 2011 roku osiągnie ona prawie dwukrotnie większy udział w całościowym rynku reklamowym niż w 2007 roku. W tym czasie najwięcej stracą media drukowane: dzienniki i magazyny. Dominującą pozycję utrzyma telewizja, w której za dwa lata roku ma być lokowane 40 proc. budżetów reklamowych. Udział radia w rynku reklamowym ma się nieznacznie zmniejszyć, natomiast stagnacja dosięgnie kina i outdoor.
Dołącz do dyskusji: Rosną budżety reklamowe w internecie, traci prasa