Rynek ogólnopolskich dzienników. Sprzedaż dalej spada
Sprzedaż największych ogólnopolskich dzienników zanotowała w maju spadek w stosunku do stanu sprzed roku, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanym liderem segmentu dzienników opinii zostaje "Gazeta Wyborcza" wydawana przez Agorę (więcej na ten temat). Jednak w maju jej "sprzedaż ogółem" spadła o 12% r/r do 268 820 egz. Jej główny konkurent "Rzeczpospolita" również zanotował duży bo 10-proc. spadek sprzedaży i osiągnął wynik na poziomie 102 920 sztuk. W ostatni piątek brytyjski fundusz Mecom poinformował, że sprzeda spółce Gremi udział większościowy w Presspublice (wydawca "Rz") za 80 mln zł.
W maju sprzedaż "Dziennika Gazeta Prawna" spadł do 76 689 sztuk wobec 87 294 przed rokiem.
Liderem całego rynku pozostaje tabloid "Fakt". Jego sprzedaż spadła o 16% r/r do 384 351 egz. Sprzedaż tabloidu "Super Express" o 9% r/r do 167 036 egz.
Spadki sprzedaży zanotowały też tytuły biznesowe: "Parkiet" oraz "Puls Biznesu".
Dołącz do dyskusji: Rynek ogólnopolskich dzienników. Sprzedaż dalej spada