SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy internetowej w 2023 warty 7,8 mld zł

W roku 2023 roku rynek reklamowy online rozwijał się w tempie 12,6 proc., dzięki czemu wartość całego segmentu wyniosła 7,8 mld zł – wynika z badania IAB Polska/PwC AdEx.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Na koniec roku 2023 wartość tego kanału wzrosła o 870 mln zł, co przełożyło się na kolejny rekord na poziomie 7,8 mld zł przy dynamice rok do roku wynoszącej 12,6 proc.

Rynek reklamy online rośnie

- Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu wydatków na reklamę cyfrową jest bardzo dobrą wiadomością nie tylko dla branży. Wydatki reklamowe są jak papierek lakmusowy dla gospodarki, a 12,6 proc. wzrostu reklamy cyfrowej, która w ubiegłym roku stanowiła 53 proc. całości wydatków reklamowych, wskazuje zarówno na bardzo dobry stan branży, jak i dobrze rokuje dla całości obrotu gospodarczego w Polsce. Sama struktura wydatków w poszczególnych segmentach nie jest zaskoczeniem i jest typowa dla dojrzałych rynków europejskich. Po tak dobrym roku 2023 z optymizmem patrzymy na rok bieżący, oczekując dalszych wzrostów – Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. 

Zobacz: Prawie 5,4 mld zł na reklamę online po trzech kwartałach 2023 roku

Dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo) pozyskująca 44 proc. udziału. Jej dynamika wyniosła 8 proc., a motorem napędowym tego formatu było w dużym stopniu wideo online. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online, odnotował indeks wzrostu na poziomie 14 proc.

Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+23 proc.). Jedynie e-mail zanotował nieznaczny spadek (-1 proc.). Wzrosty odnotowano także we wszystkich kluczowych kanałach sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „motoryzacja”, „farmaceutyki, leki” oraz „nieruchomości”.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy internetowej w 2023 warty 7,8 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl