„Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę, „Polska” w dół
Polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam w marcu bieżącego roku mniej więcej tyle samo, co rok wcześniej. Największe wzrosty zanotowały „Rzeczpospolita” i „Fakt”.
Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich gazet wyniosły w marcu bieżącego roku 205,4 mln zł, czyli o 0,4 proc. więcej niż w marcu ubiegłego roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że zahamowane zostały spadki z lutego bieżącego roku, kiedy gazety obniżyły swoje cenniki o 15 proc. (więcej).
Wśród najważniejszych tytułów „Rzeczpospolita” w marcu zarobiła „na papierze” z reklam 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej, „Fakt” – 7,9 proc. więcej, a „Gazeta Wyborcza” – 4,2 proc. Natomiast cennikowe wpływy reklamowe „Polski The Times” spadły o 4,4 proc. Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” zarobił z reklam o 11 proc. mniej niż „Dziennik” przed rokiem, za to aż o 114 proc. więcej niż „Gazeta Prawna” w tamtym okresie.
Wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
III.2010 | III.2009 | |
Gazeta Wyborcza | 72 479 474 zł | 69 537 643 zł |
Polska | 24 709 347 zł | 25 840 289 zł |
Fakt | 18 696 981 zł | 17 321 325 zł |
Rzeczpospolita | 15 968 239 zł | 14 666 031 zł |
Dziennik Gazeta Prawna* | 9 635 754 zł |
10 830 186 zł* / 4 495 151 zł** |
monitorowane gazety razem | 205 409 183 zł | 204 576 192 zł |
* dane "Dziennika" | ||
** dane "Gazety Prawnej" |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę, „Polska” w dół
niektóre tytuły potrafia dać rabat 80 proc. a GW średnio daje 50 proc.