„Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” więcej z reklam. W dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska”, „Fakt” i „Metro” (Top 10)
W czołówce dzienników z największymi wpływami z reklam przez dziesięć miesięcy br. tylko trzy tytuły zarobiły więcej niż rok wcześniej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Pozostałe zanotowały spadki przychodów, największy - „Metro”.
Marketerzy na reklamy w dziennikach wydali w okresie od stycznia do października br. blisko 1,3 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to niemal tyle samo (jedynie 0,2 proc. mniej) co w analogicznym okresie ub.r
Wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Wpływy reklamowe pierwszego tytułu zwiększyły się o 18,2 proc. - do 88,4 mln zł. „Puls Biznesu” zarobił o 18 proc. więcej w skali roku - 26,1 mln zł, a „Nasze miasto” - o 11,3 proc. więcej (26,5 mln zł).
Największy spadek wpływów reklamowych miał w omawianym okresie dziennik „Metro” (od 3 września przemianowany na „Metrocafe.pl”) - 77,9 mln zł, 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na reklamy w dzienniku „Polska” marketerzy wydali 4,5 proc. mniej niż przed rokiem (184,2 mln zł), a w „Fakcie” - 2,9 proc. mniej (140,6 mln zł). Wartość reklam opublikowanych na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” wyniosła w tym roku 47,7 mln zł, czyli 2,1 proc. mniej, a w „Super Expressie” - 101,3 mln zł , czyli 1 proc. mniej.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
346 397 738 zł |
339 155 711 zł |
-2,1 |
POLSKA |
192 833 645 zł |
184 202 685 zł |
-4,5 |
FAKT |
144 833 101 zł |
140 639 720 zł |
-2,9 |
SUPER EXPRESS |
102 302 554 zł |
101 305 205 zł |
-1 |
RZECZPOSPOLITA |
74 742 002 zł |
88 359 851 zł |
18,2 |
METRO (do 3 IX, potem Metrocafe.pl |
84 402 012 zł |
77 872 452 zł |
-7,7 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
48 697 040 zł |
47 680 185 zł |
-2,1 |
NASZE MIASTO |
23 782 582 zł |
26 470 216 zł |
11,3 |
PULS BIZNESU |
22 102 265 zł |
26 081 509 zł |
18 |
GAZETA POMORSKA |
b.d. |
21 961 572 zł |
b.d. |
razem |
1 300 394 293 zł |
1 297 485 952 zł |
-0,2 |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” więcej z reklam. W dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska”, „Fakt” i „Metro” (Top 10)