„Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)
W trzech kwartałach br. większość dzienników zanotowała spadki wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Najbardziej spadły przychody „Metra”, za to duże wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”.
Cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły w okresie styczeń-wrzesień br. nieco ponad 1,1 mld zł i były o 0,8 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Spośród dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam dzienników, sześć zarobiło na reklamach mniej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. Największy spadek zanotowało bezpłatne „Metro” (na początku września przemianowane na „Metrocafe.pl”), którego przychody z reklam spadły o 11,2 proc., do 66,8 mln zł.
„Polska” zmniejszyła wpływy o 6,2 proc., do 161,1 mln zł, a „Dziennik Gazeta Prawna”- o 3,5 proc., do 41,5 mln zł. W „Super Expressie” reklamodawcy wydali o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej (87,9 mln zł), w „Gazecie Wyborczej” - 0,9 proc. mniej (299,9 mln zł), a w „Fakcie” - 0,8 proc. mniej (123,5 mln zł).
W okresie trzech pierwszych kwartałów br. wzrosły w skali roku wydatki na reklamę w trzech dziennikach z czołówki: „Rzeczpospolita” zarobiła o 17 proc. więcej (77,05 mln zł) „Nasze Miasto” - o 13,5 proc. (23,3 mln zł), a „Puls Biznesu” - o 10,6 proc. (21,8 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2014 |
I-IX 2015 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
302 543 823 zł |
299 939 783 zł |
-0,9 |
POLSKA |
171 795 358 zł |
161 119 500 zł |
-6,2 |
FAKT |
124 557 849 zł |
123 519 955 zł |
-0,8 |
SUPER EXPRESS |
89 537 719 zł |
87 884 814 zł |
-1,8 |
RZECZPOSPOLITA |
65 857 668 zł |
77 046 098 zł |
17 |
METRO / od 3 IX METROCAFE.PL |
75 264 073 zł |
66 797 394 zł |
-11,2 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
43 001 065 zł |
41 508 650 zł |
-3,5 |
NASZE MIASTO |
20 568 622 zł |
23 345 266 zł |
13,5 |
PULS BIZNESU |
19 741 860 zł |
21 830 059 zł |
10,6 |
GAZETA POMORSKA |
b.d. |
19 441 651 zł |
B.D. |
razem |
1 142 607 120 zł |
1 133 904 098 zł |
-0,8 |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)