SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)

W trzech kwartałach br. większość dzienników zanotowała spadki wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Najbardziej spadły przychody „Metra”, za to duże wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły w okresie styczeń-wrzesień br. nieco ponad 1,1 mld zł i były o 0,8 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Spośród dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam dzienników, sześć zarobiło na reklamach mniej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. Największy spadek zanotowało bezpłatne „Metro” (na początku września przemianowane na „Metrocafe.pl”), którego przychody z reklam spadły o 11,2 proc., do 66,8 mln zł.

„Polska” zmniejszyła wpływy o 6,2 proc., do 161,1 mln zł, a „Dziennik Gazeta Prawna”- o 3,5 proc., do 41,5 mln zł. W „Super Expressie” reklamodawcy wydali o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej (87,9 mln zł), w „Gazecie Wyborczej” - 0,9 proc. mniej (299,9 mln zł), a w „Fakcie” - 0,8 proc. mniej (123,5 mln zł).

W okresie trzech pierwszych kwartałów br. wzrosły w skali roku wydatki na reklamę w trzech dziennikach z czołówki: „Rzeczpospolita” zarobiła o 17 proc. więcej (77,05 mln zł) „Nasze Miasto” - o 13,5 proc. (23,3 mln zł), a „Puls Biznesu” - o 10,6 proc. (21,8 mln zł).

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

302 543 823 zł

299 939 783 zł

-0,9

POLSKA

171 795 358 zł

161 119 500 zł

-6,2

FAKT

124 557 849 zł

123 519 955 zł

-0,8

SUPER EXPRESS

89 537 719 zł

87 884 814 zł

-1,8

RZECZPOSPOLITA

65 857 668 zł

77 046 098 zł

17

METRO / od 3 IX METROCAFE.PL

75 264 073 zł

66 797 394 zł

-11,2

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

43 001 065 zł

41 508 650 zł

-3,5

NASZE MIASTO

20 568 622 zł

23 345 266 zł

13,5

PULS BIZNESU

19 741 860 zł

21 830 059 zł

10,6

GAZETA POMORSKA

b.d.

19 441 651 zł

B.D.

razem

1 142 607 120 zł

1 133 904 098 zł

-0,8

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
handlowiec
Nowa szefowa biura reklamy i od razu widać wyniki, gratulacje dla Ewy Kozłowskiej:-)
0 0
odpowiedź