Segment dwutygodników telewizyjnych sprzedaje 862 tys. egz. „Ekran TV” z największym spadkiem
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 339 385 egz. Była ona o 4,40 proc. mniejsza, niż w analogicznym okresie 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 200 878 egz., po spadku o 1,16 proc.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 150 113 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,57 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 125 936 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,89 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I kwartale 2016 roku na poziomie 45 298 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 16,44 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się w liczbie 861 610 egz., o 5,78 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 914 420 egz.).
I kwartał |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
495 928 |
339 385 |
339 385 |
527 042 |
354 990 |
354 990 |
-4,40% |
TV14 |
300 296 |
200 878 |
200 878 |
304 964 |
203 237 |
203 237 |
-1,16% |
Tele Max |
239 370 |
150 113 |
150 113 |
257 784 |
160 662 |
160 662 |
-6,57% |
Super TV |
228 775 |
125 936 |
125 936 |
244 118 |
141 320 |
141 320 |
-10,89% |
Ekran TV |
78 572 |
45 298 |
45 298 |
96 792 |
54 211 |
54 211 |
-16,44% |
W marcu 2016 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem marca 2015 roku zmniejszył się o 1,28 proc. do poziomu 357 276 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „TV14” (207 576 egz.; w dół o 1,96 proc.), a trzecie - „Tele Max” (152 009 egz., - 5,04 proc.).
Również i w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,72 proc. do 45 120 egz.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
512 454 |
357 276 |
357 276 |
526 557 |
361 898 |
361 898 |
-1,28% |
TV14 |
308 442 |
207 576 |
207 576 |
324 950 |
211 722 |
211 722 |
-1,96% |
Tele Max |
244 933 |
152 009 |
152 009 |
256 615 |
160 076 |
160 076 |
-5,04% |
Super TV |
225 959 |
126 193 |
126 193 |
249 948 |
139 266 |
139 266 |
-9,39% |
Ekran TV |
77 487 |
45 120 |
45 120 |
95 530 |
54 177 |
54 177 |
-16,72% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment dwutygodników telewizyjnych sprzedaje 862 tys. egz. „Ekran TV” z największym spadkiem