Serwisy społecznościowe jeszcze nie powszechne
Ponad połowa 958 procent) dorosłych konsumentów z 17 krajów nie wie czym są serwisy społecznościowe.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Synovate, która przebadała w tym zakresie ponad 13 tysięcy konsumentów z Brazylii, Bułgarii, Kanady, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Japonii, Holandii, Polski, Rosji, Serbii, Słowacji, RPA, Tajwanu, ZEA oraz USA - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Tylko 26 procent ogółu respondentów przyznało, że są członkami serwisów społecznościowych. Najwyższy wskaźnik odnotowano tutaj w Holandii (49 procent), a następnie w ZEA (46 procent), Kanadzie (44 procent) oraz USA (40 procent).
Firma zadała również badanym pytanie czy tracą zainteresowanie serwisami społecznościowymi. Twierdząco odpowiedziało na nie 36 procent ich użytkowników. Na czele była tutaj Japonia (55 procent), przed Słowacją (48 procent), Kanadą (47 procent) oraz Polską i USA (po 45 procent). Najniższe wskaźniki uzyskano w przypadku użytkowników z Indonezji i Francji: odpowiednio 18 i 21 procent.
Z kolei kwietniowe badanie domu mediowego Universal McCann również pokazuje, że korzystanie z serwisów społecznościowych wciąż nie należy do najpopularniejszych czynności internetowych. Tutaj najwyższy odsetek badanych z nich korzystających odnotowano także w Holandii - 36,4 procenta. W przypadku naszego kraju okazało się, że z serwisów społecznościowych każdego dnia korzysta 2,7 miliona użytkowników, stanowiących 11,2 procenta całej populacji.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe jeszcze nie powszechne