Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” wyprzedził „Wprost”, mocno w górę „TP” i „GN”
W ub.r. serwis „Newsweeka Polska” zanotował spory wzrost odwiedzalności, wyprzedzając witrynę „Wprost” na pozycji lidera wśród stron tygodników opinii. Bardzo dużo zyskały zdecydowanie mniej popularne serwisy „Tygodnika Powszechnego” i „Gościa Niedzielnego”.
W grudniu ub.r. Newsweek.pl odwiedziło 907 tys. internautów, którzy wykonali nieco ponad 6 mln odsłon (w tym 611 tys. mobilnych odsłon krajowych), a każdy spędził na stronie 6 minut i 37 sekund. Serwis zanotował o 270 tys. użytkowników więcej niż kolejna w zestawieniu witryna „Wprost” i o 2,1 mln odsłon więcej niż strona „Polityki” - wynika z danych badania Megapanel PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Za to na zdecydowanie najdłużej - 24 minuty i 23 sekundy - przeciętnego użytkownika przyciągał serwis „Tygodnika Powszechnego”. Lepsze wyniki pod tym względem od Newsweek.pl i Wprost.pl zanotowały też witryny „Polityki” i „Gościa Niedzielnego”. Natomiast strony „Gazety Polskiej” i „Do Rzeczy” nie są objęte w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na nich internauci.
>>> Sprzedaż tygodników opinii w 2013 r.: „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” straciły najwięcej
Warto zaznaczyć, że poszczególne tytuły mają różne strategie prowadzenia swoich stron. Na Newsweek.pl i Wprost.pl nie tylko udostępniana jest w całości większość tekstów z wydań papierowych tygodników (z kilkutygodniowym opóźnieniem), lecz także publikowanych jest wiele newsów. Za to w serwisach „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Do Rzeczy” i „Gazety Polskiej” w całości pojawiają się tylko pojedyncze teksty z łamów tych pism (głównie krótkie komentarze), a pozostałe są zamieszczane tylko we fragmentach mających zachęcić do zakupu egzemplarza lub wykupienia dostępu na stronie. Ponadto jest w nich mniej lub nie ma w ogóle newsów.
W zestawieniu nie ma serwisu „W Sieci”, który zanotował w grudniu zbyt małą odwiedzalność, by została ona określona w Megapanelu. Przy czym strona ta jest tylko internetową wizytówką pisma, a do wydającej je Fratrii należy jeszcze grupa witryn o analogicznych nazwach: wPolityce.pl, wNas.pl, wSumie.pl i wGospodarce.pl. Zdecydowanie najpopularniejszą z nich jest wPolityce.pl, które w grudniu odwiedziło 431 tys. użytkowników.
Serwisy tygodników opinii w grudniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony |
czas na średniego użytkownika |
krajowe odsłony mobilne |
zasięg |
newsweek.pl |
907 031 |
6 032 175 |
0:06:37 |
611 059 |
4,29% |
wprost.pl |
637 983 |
3 910 426 |
0:05:36 |
209 976 |
3,01% |
tygodnik.onet.pl |
439 822 |
1 683 414 |
0:24:23 |
78 240 |
2,08% |
polityka.pl |
368 914 |
3 859 460 |
0:09:11 |
311 239 |
1,74% |
gosc.pl |
215 358 |
2 948 593 |
0:10:14 |
291 204 |
1,02% |
gazetapolska.pl |
95 401 |
- |
- |
- |
0,45% |
dorzeczy.pl |
70 801 |
- |
- |
- |
0,33% |
Newsweek.pl w grudniu ub.r. miał o 385 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 74 i 33 proc. Natomiast Wprost.pl zanotował o 134 tys. real users i 2,4 mln odsłon mniej (17 i 38 proc. w dół).
Liczba użytkowników serwisu „Tygodnika Powszechnego” w skali roku prawie się potroiła (urosła ze 151 do 440 tys.), a strony „Gościa Niedzielnego” - prawie podwoiła (wzrost ze 114 do 215 tys.). Obie witryny zanotowały też znacznie więcej odsłon niż rok wcześniej.
Polityka.pl zyskała w skali roku 94 tys. real users (w górę o 34 proc.), za to Gazetapolska.pl straciła 51 tys. (w dół o 35 proc.).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2013 roku
Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) |
||||||
serwis |
grudzień 2013 |
grudzień 2012 |
||||
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
|
newsweek.pl |
907 031 |
6 032 175 |
611 059 |
521 541 |
4 544 613 |
504 315 |
wprost.pl |
637 983 |
3 910 426 |
209 976 |
771 662 |
6 333 504 |
825 476 |
tygodnik.onet.pl |
439 822 |
1 683 414 |
78 240 |
150 784 |
1 370 536 |
40 679 |
polityka.pl |
368 914 |
3 859 460 |
311 239 |
275 200 |
3 818 579 |
172 008 |
gosc.pl |
215 358 |
2 948 593 |
291 204 |
114 501 |
1 678 482 |
80 058 |
gazetapolska.pl |
95 401 |
- |
- |
146 684 |
- |
- |
Od stycznia do października ub.r. - z wyjątkiem marca i maja - Wprost.pl miał więcej użytkowników niż Newsweek.pl. Pierwszy serwis odwiedzało wtedy miesięcznie od 760 do 950 tys. internautów, natomiast liczba użytkowników drugiego od czerwca do sierpnia wynosiła 670-690 tys.
Jednak od września, kiedy witryna „Newsweeka” została udostępniona w nowej wersji, zaczęła zyskiwać na odwiedzalności i w listopadzie zanotowała rekordowe 1,04 mln real users. Natomiast Wprost.pl w ostatnich dwóch miesiącach mocno tracił użytkowników i w grudniu miał 255 tys. mniej niż w październiku.
Serwis „Wprost” rekordowe 7,5 mln odsłon osiągnął w styczniu, marcu i kwietniu ub.r., a w kolejnych miesiącach notował stopniowe spadki. W maju miał poniżej 6 mln odsłon, w sierpniu - poniżej 5 mln, a w grudniu - tylko 3,9 mln.
Witryna „Newsweeka” najmniej odsłon - od 4,4 do 4,8 mln - notowała od czerwca do października. Natomiast rekordowy wynik - prawie 7 mln odsłon - osiągnęła w marcu.
Dołącz do dyskusji: Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” wyprzedził „Wprost”, mocno w górę „TP” i „GN”
P