Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl
W ostatnim roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały wszystkie najważniejsze serwisy VoD z wyjątkiem Iplexu. Zdecydowanie najwięcej użytkowników ma VoD.pl (należący do Grupy Onet), a najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TVNplayer.pl i Ipla.tv.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. VoD.pl osiągnął rekordowy w swojej historii zasięg - 3,32 mln real users, a także 30,3 mln odsłon, 545 tys. odsłon mobilnych oraz godzinę i 21 minut na przeciętnego użytkownika.
Przy czym pod względem liczby odsłon dwukrotnie lepszy wynik osiągnął TVNplayer.pl, w którym użytkownik spędził średnio aż 9 godzin i 36 minut. Natomiast z Ipla.tv przeciętny użytkownik korzystał przez 3 godziny i 35 minut.
Zdecydowanie najmniej real users i odsłon oraz najkrótszy czas na użytkownika zanotowały dział VoD serwisu TVP.pl oraz Iplex.pl.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
Aplikacja Ipla (tak samo jak Ipla.tv należąca do Cyfrowego Polsatu) miała w maju br. 1,52 mln real users (czyli 378 tys. więcej od Ipla.tv), a także 2,49 mln uruchomionych aplikacji (co daje zasięg wynoszący 12,17 proc.) i aż 74,5 godziny działania każdej z nich. Rok wcześniej aplikacje były w Megapanelu mierzone tylko pod względem uruchomień i wynikających z nich zasięgu - Ipla zanotowała 2,75 mln uruchomionych aplikacji i 14,14 proc. zasięgu.
Serwisy VoD w maju 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
vod.pl |
3 318 842 |
30 337 108 |
545 895 |
01:21:00 |
16,21% |
ipla |
1 518 702 |
- |
- |
- |
7,42% |
tvnplayer.pl |
1 493 882 |
60 642 574 |
582 118 |
09:35:43 |
7,30% |
ipla.tv |
1 140 841 |
29 256 941 |
520 602 |
03:35:35 |
5,57% |
tvp.pl - vod |
546 816 |
7 279 917 |
176 082 |
00:31:44 |
2,67% |
iplex.pl |
120 593 |
1 787 527 |
50 464 |
00:12:20 |
0,59% |
VoD.pl zyskał w skali roku 936 tys. real users (to wzrost o 39,2 proc.), 10 mln odsłon (49,2 proc. w górę) oraz 10 minut na użytkownika (13,2 proc. w górę). TVNplayer.pl odwiedziło co prawda 246 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (wzrost o 19,7 proc.), ale wykonali oni o 17,8 proc. odsłon mniej, a każdy spędził w serwisie 3 godziny i 24 minuty mniej (to spadki o 20,7 i 26,2 proc.).
Bardzo duży wzrost zanotowała Ipla.tv - odwiedziło ją ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej, wykonali oni ponad 6 razy więcej odsłon, a czas przypadający na każdego urósł aż 18-krotnie - z 11,5 minuty do 3,5 godziny. Z kolei dział VoD serwisu TVP.pl zyskał co prawda 259 tys. real users (to wzrost o 90,2 proc.) i 2 mln odsłon (39,1 proc. w górę), ale zanotował tylko 31,7 minuty na użytkownika, czyli siedmiokrotnie mniej niż przed rokiem.
Z kolei Iplex.pl stracił w skali roku 107 tys. real users, 2,6 mln odsłon i 3,5 minuty na każdego użytkownika - to spadki wynoszące, odpowiednio, 47, 59,6 i 22,6 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
Pięć czołowych serwisów łącznie zanotowało w maju br. 6,62 mln real users i 129,3 mln odsłon, czyli o 47,2 i 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
maj 2013 |
maj 2012 |
||||
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
|
vod.pl |
3 318 842 |
30 337 108 |
01:21:00 |
2 382 874 |
20 329 928 |
01:11:33 |
tvnplayer.pl |
1 493 882 |
60 642 574 |
09:35:43 |
1 247 408 |
76 435 721 |
13:00:10 |
ipla.tv |
1 140 841 |
29 256 941 |
03:35:35 |
350 902 |
4 738 252 |
00:11:32 |
tvp.pl - vod |
546 816 |
7 279 917 |
00:31:44 |
287 461 |
5 234 202 |
03:42:31 |
iplex.pl |
120 593 |
1 787 527 |
00:12:20 |
227 481 |
4 424 964 |
00:15:55 |
Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl