SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl

W ostatnim roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały wszystkie najważniejsze serwisy VoD z wyjątkiem Iplexu. Zdecydowanie najwięcej użytkowników ma VoD.pl (należący do Grupy Onet), a najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TVNplayer.pl i Ipla.tv.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. VoD.pl osiągnął rekordowy w swojej historii zasięg - 3,32 mln real users, a także 30,3 mln odsłon, 545 tys. odsłon mobilnych oraz godzinę i 21 minut na przeciętnego użytkownika.

Przy czym pod względem liczby odsłon dwukrotnie lepszy wynik osiągnął TVNplayer.pl, w którym użytkownik spędził średnio aż 9 godzin i 36 minut. Natomiast z Ipla.tv przeciętny użytkownik korzystał przez 3 godziny i 35 minut.

Zdecydowanie najmniej real users i odsłon oraz najkrótszy czas na użytkownika zanotowały dział VoD serwisu TVP.pl oraz Iplex.pl.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

Aplikacja Ipla (tak samo jak Ipla.tv należąca do Cyfrowego Polsatu) miała w maju br. 1,52 mln real users (czyli 378 tys. więcej od Ipla.tv), a także 2,49 mln uruchomionych aplikacji (co daje zasięg wynoszący 12,17 proc.) i aż 74,5 godziny działania każdej z nich. Rok wcześniej aplikacje były w Megapanelu mierzone tylko pod względem uruchomień i wynikających z nich zasięgu - Ipla zanotowała 2,75 mln uruchomionych aplikacji i 14,14 proc. zasięgu.

Serwisy VoD w maju 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

vod.pl

3 318 842

30 337 108

545 895

01:21:00

16,21%

ipla

1 518 702

-

-

-

7,42%

tvnplayer.pl

1 493 882

60 642 574

582 118

09:35:43

7,30%

ipla.tv

1 140 841

29 256 941

520 602

03:35:35

5,57%

tvp.pl - vod

546 816

7 279 917

176 082

00:31:44

2,67%

iplex.pl

120 593

1 787 527

50 464

00:12:20

0,59%


VoD.pl zyskał w skali roku 936 tys. real users (to wzrost o 39,2 proc.), 10 mln odsłon (49,2 proc. w górę) oraz 10 minut na użytkownika (13,2 proc. w górę). TVNplayer.pl odwiedziło co prawda 246 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (wzrost o 19,7 proc.), ale wykonali oni o 17,8 proc. odsłon mniej, a każdy spędził w serwisie 3 godziny i 24 minuty mniej (to spadki o 20,7 i 26,2 proc.).

Bardzo duży wzrost zanotowała Ipla.tv - odwiedziło ją ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej, wykonali oni ponad 6 razy więcej odsłon, a czas przypadający na każdego urósł aż 18-krotnie - z 11,5 minuty do 3,5 godziny. Z kolei dział VoD serwisu TVP.pl zyskał co prawda 259 tys. real users (to wzrost o 90,2 proc.) i 2 mln odsłon (39,1 proc. w górę), ale zanotował tylko 31,7 minuty na użytkownika, czyli siedmiokrotnie mniej niż przed rokiem.

Z kolei Iplex.pl stracił w skali roku 107 tys. real users, 2,6 mln odsłon i 3,5 minuty na każdego użytkownika - to spadki wynoszące, odpowiednio, 47, 59,6 i 22,6 proc.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

Pięć czołowych serwisów łącznie zanotowało w maju br. 6,62 mln real users i 129,3 mln odsłon, czyli o 47,2 i 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

maj 2013

maj 2012

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

vod.pl

3 318 842

30 337 108

01:21:00

2 382 874

20 329 928

01:11:33

tvnplayer.pl

1 493 882

60 642 574

09:35:43

1 247 408

76 435 721

13:00:10

ipla.tv

1 140 841

29 256 941

03:35:35

350 902

4 738 252

00:11:32

tvp.pl - vod

546 816

7 279 917

00:31:44

287 461

5 234 202

03:42:31

iplex.pl

120 593

1 787 527

00:12:20

227 481

4 424 964

00:15:55

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl