'Skazany na śmierć' zarobił dla Polsatu prawie 40 mln zł
O 12 mln złotych wyższe były wpływy z reklam nadanych przy drugiej serii "Skazanego na śmierć" w porównaniu do pierwszego sezonu. Serial podwyższył także widownię niedzielnego pasma Polsatu w stosunku do zeszłego roku, a w starciu z konkurencją uległ jedynie TVN-owi, prześcigając oba kanały TVP.
Średnio każdy z odcinków drugiej odsłony "Skazanego na śmierć" oglądało 4,19 mln widżów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl. Udziały Polsatu w czasie emisji serialu wyniosły 24,91 proc. (w grupie wszystkich widzów) i 31,20 proc. (w grupie 16-49).
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Start | AMR | SHR % | SHR % |
09-09-2007 | 20:01 | 3 661 119 | 22,07% | 27,58% |
09-09-2007 | 20:58 | 4 035 785 | 24,98% | 29,17% |
16-09-2007 | 20:02 | 3 696 559 | 23,40% | 28,28% |
16-09-2007 | 20:58 | 4 261 610 | 27,24% | 32,34% |
23-09-2007 | 20:02 | 3 774 496 | 23,40% | 30,96% |
23-09-2007 | 20:58 | 4 003 558 | 25,51% | 32,44% |
30-09-2007 | 20:02 | 3 771 659 | 22,89% | 30,47% |
30-09-2007 | 20:58 | 3 954 990 | 25,37% | 32,01% |
07-10-2007 | 20:02 | 4 310 971 | 24,96% | 31,20% |
07-10-2007 | 20:58 | 4 467 488 | 27,10% | 33,26% |
14-10-2007 | 20:01 | 4 029 626 | 23,91% | 31,33% |
14-10-2007 | 20:59 | 4 244 107 | 26,10% | 33,29% |
21-10-2007 | 20:00 | 4 020 309 | 22,56% | 29,14% |
21-10-2007 | 20:57 | 4 224 457 | 23,19% | 29,88% |
28-10-2007 | 20:01 | 4 099 477 | 23,72% | 28,64% |
28-10-2007 | 20:59 | 4 207 467 | 26,68% | 31,29% |
04-11-2007 | 20:01 | 4 558 999 | 24,76% | 31,33% |
04-11-2007 | 20:58 | 4 806 723 | 27,58% | 33,64% |
11-11-2007 | 20:01 | 4 346 633 | 24,47% | 31,00% |
11-11-2007 | 21:00 | 4 363 948 | 25,86% | 32,01% |
18-11-2007 | 20:01 | 4 773 897 | 26,81% | 33,53% |
25-11-2007 | 20:05 | 4 580 280 | 25,75% | 32,93% |
średnia | 4 191 713 | 24,91% | 31,20% |
Takie wyniki oglądalności "Skazanego na śmierć" sprawiły, że w paśmie nadawania produkcji Polsat był stacją drugiego wyboru. Liderem w tym czasie była telewizja TVN, która nadawała "Taniec z gwiazdami" oraz częściowo także talk-show Kuby Wojewódzkiego, co dało temu kanałowi widownię wynoszącą 4,61 mln osób.
Za Polsatem znalazły się obie stacje Telewizji Polskiej. TVP 1 wybierało o tej porze 2,97 mln widzów (kanał nadawał głównie "Prognozę Pogody", "Ja wam pokażę!" i filmy fabularne), a TVP 2 - 2,13 mln widzów (m.in. "Duże dzieci" i filmy).
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVN | 4 614 884 | 27,45% |
Polsat - Skazany na śmierć | 4 191 713 | 24,91% |
TVP 1 | 2 969 514 | 17,66% |
TVP 2 | 2 132 657 | 12,68% |
Większą widownię niż drugi sezon serialu miała pierwsza seria tej amerykańskiej produkcji, którą Polsat nadawał od lutego do czerwca br. Obejrzało ją średnio 4,56 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 27,54 proc. (w 4+) i 34,97 proc. (w 16-49).
Odwrotnie wypada natomiast porównanie wpływów z reklam. Według cennikowych danych (bez rabatów) przy reklamach nadawanych wokół pierwszej odsłony "Skazanego na śmierć" Polsat zarobił 27,7 mln zł, zaś spoty pokazane przy drugim sezonie przyniosły stacji aż 39,3 mln zł.
Druga seria produkcji znacznie podwyższyła także widownię niedzielnego pasma kanału (godz. 20.00 - 21.54) w stosunku do zeszłej jesieni. W okresie od 10 września do 12 listopada 2006 roku w tym czasie antenowym Polsat gromadził bowiem jedynie 2,69 mln widzów, a udziały stacji wynosiły odpowiednio 16,6 proc. i 20,61 proc.
Jak pokazują dane telemetryczne, serial przyciągał przed telewizory głównie mężczyzn, w wieku od 10 do 19 lat oraz od 25 do 59 lat, zamieszkałych na wsi i posiadających wykształcenie podstawowe.
|
ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 53,77% | 111 |
Kobiety | 46,23% | 89 | |
Wiek | 4- 9 | 3,79% | 61 |
10- 15 | 8,56% | 108 | |
16 - 19 | 6,27% | 100 | |
20 - 24 | 6,73% | 76 | |
25 - 29 | 8,96% | 107 | |
30 - 34 | 8,37% | 110 | |
35 - 39 | 7,97% | 122 | |
40 - 44 | 9,07% | 134 | |
45 - 49 | 11,26% | 139 | |
50 - 54 | 10,46% | 127 | |
55 - 59 | 7,48% | 107 | |
60+ | 11,07% | 61 | |
Wlk.miasta | Wieś | 43,45% | 113 |
< 50 tys. | 21,08% | 87 | |
50-100 tys. | 8,47% | 95 | |
100-200 tys. | 6,74% | 84 | |
> 200 tys. | 20,27% | 98 | |
Zawód | Top management | 6,26% | 78 |
Pracownicy szczebla średniego | 10,08% | 84 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 26,56% | 139 | |
Emeryci | 22,42% | 86 | |
Inne | 34,69% | 100 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 56,06% | 123 |
Średnie | 25,95% | 88 | |
Wyższe | 5,63% | 52 | |
Inne | 12,35% | 87 |
Polsat kupił już prawa do trzeciej serii "Skazanego na śmierć", którą obecnie w USA nadaje sieć Fox. Stacja zamierza pokazać nowe odcinki serialu w 2008 roku, ale nie wiadomo na razie, czy nastąpi to wiosną, czy może dopiero jesienią.
Dołącz do dyskusji: 'Skazany na śmierć' zarobił dla Polsatu prawie 40 mln zł