Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne
Sony Poland w 2010 roku na reklamy telewizyjne wydało najwięcej wśród producentów sprzętu IT i RTV. Natomiast w kategorii „Media, książki, CD i DVD” największymi reklamodawcami były Agora i Polsat.
Sony Poland w ub.r. cennikowo na reklamy telewizyjne przeznaczyło ponad 39 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż w 2009 roku – wynika z danych TNS OBOP. Mimo to firma była zdecydowanie największym reklamodawcą wśród producentów i dostawców sprzętu RTV oraz AGD. Samsung Electronics Polska przeznaczył na reklamy w telewizji 10 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast Panasonic Polska – 47 proc. więcej , a LG Electronics – 61 proc. Canon Polska w 2009 roku nie znalazł się w czołowej piątce reklamodawców w kategorii „Komputery, audio i video”.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
kategoria „Komputery, audio i video” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Sony Poland |
39 136 634 zł |
47 082 930 zł |
|
Samsung Electronics Polska |
17 716 489 zł |
19 644 610 zł |
|
Panasonic Polska |
13 322 039 zł |
9 065 492 zł |
|
LG Electronics |
7 571 824 zł |
4 693 045 zł |
|
Canon Polska |
7 534 048 zł |
- |
Z kolei wśród wydawców mediów, książek i płyt CD/DVD największe wydatki na reklamy telewizyjne zanotowały Agora i Polsat. Ta pierwsza firma przeznaczyła na to 2 proc. więcej niż w 2009 roku, a ta druga – 0,5 proc. mniej. Natomiast ITI Holdings ograniczyło te wydatki o 24 proc. Dwaj dystrybutorzy filmowi – Forum Film i Kino Świat – w 2009 roku nie byli w czołowej piątce kategorii „Media, książki, CD i DVD”.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
kategoria „Media, książki, CD i DVD” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
Agora |
86 280 044 zł |
84 544 233 zł |
|
Polsat |
83 380 210 zł |
83 813 871 zł |
|
ITI Holdings |
45 179 632 zł |
59 413 521 zł |
|
Forum Film |
38 466 236 zł |
- |
|
Kino Świat |
28 115 093 zł |
- |
Dołącz do dyskusji: Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne