SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sony Cyber-shot T7

Kampania internetowa SONY: Cyber-shot T7 - case study FireFly Creation.

Kampania internetowa SONY: Cyber-shot T7


Podstawowe informacje o projekcie

1.Klient: Sony Poland
2.Nazwa projektu: Sony Cyber-shot T7
3.Typ projektu: Kampania Online
4.Media: Internet
5.Świadczone usługi:
a.Pomysł na kampanię i realizacja
b.Prezentacje multimedialne on-line
c.Organizacja konkursu
d.Usługi copy-writerskie dot. zawartości strony


Dla Sony Poland przygotowaliśmy kreacje do kampanii internetowej nowego aparatu cyfrowego Sony-shot T7, który ma wyjątkowo małe rozmiary (mniej niż 1cm grubości) oraz wysokie parametry techniczne (2,5 calowy ekran, soczewki marki Carl Zeiss, 5.1 mln pikseli, 3x zoom optyczny), który został nagrodzony przez TIPA w kategorii 'Najlepszy Ultrakompaktowy Aparat Cyfrowy'.
Początkową kreacją, na której mieliśmy się opierać była kampania w prasie lokalnej stworzona przez agencję QST, oparta na dwóch sloganach: "Teraz mały sprzęt jest powodem do dumy" oraz "Mały sprzęt... nowe pragnienia" wraz z wizerunkiem uwodzicielskiej kobiety i przystojnego mężczyzny. Wytyczne, które otrzymaliśmy od Sony nie ograniczały nas. Mogliśmy wykazać się naszą kreatywnością, gwarantując tym samym największą efektywność kampanii.

Optymalna budowa kampanii e-marketingowej

W oparciu o nasze doświadczenie, zaproponowaliśmy optymalną budowę kampanii e-marketingowej, która składała się z następujących elementów:
1. Kreacje kampanii,
2. Wyspecjalizowana sekcja strony internetowej, pełniącej rolę mikrowitryny,
3. Wyspecjalizowane prezentacje produktu podkreślające jego unikalność,
4. Zachęta do działania w formie konkursów i promocja,
5. Zbieranie informacji poprzez konkursy.

Wybieranie właściwej formy dla kreacji Internetowych

Na początku wraz z domem mediowym (OMD) oraz klientem wybraliśmy optymalne formy kreacji, które oceniliśmy jako najbardziej efektywne pod kątem reakcji użytkowników Internetu oraz budowanego wizerunku. Kampania Sony została oparta na takich formach jak billboardy, banery w komunikatorze internetowym, interstitiale i mailing.

Kampania internetowa: integralność, interaktywność, rozróżnienie, zachęta do działania
Wyznacznikiem naszych działań była kampania off-line. Kreacje on-line miały pozostać w zgodzie z kampanią off-line, przy pełnym wykorzystaniu możliwości, jakie daje Internet (np. wysoki wskaźnik reakcji oraz możliwość interakcji). Jeśli zależy nam na tym, aby użytkownik internetowy zareagował, krecje muszą być na najwyższym poziomie, muszą zaskakiwać, wywoływać interakcje.
Zaproponowaliśmy 3 linie kreatywne oparte o:
- elementy kampanii teasingowej ("ręka")
- walory techniczne
- elementy intrygujące ("ankieta")

fire

Elementy kampanii teasingowej
Pierwsza linia skupiała się na animacji Internetowej. Na początku widzimy słowa "mały" i "duży". Ręka formuje przykładowe wielkości. Dzięki animacji możemy pokazać więcej w formie kreacji internetowych, niż w statycznej formie w prasie, jednocześnie zachowując minimalizm formy.
Następnie pojawia się slogan: "Taki mały, taki trendy" i pojawia się aparat w niezwykle małym rozmiarze.

Walory techniczne
Druga linia skupiała się na unikatowych właściwościach technicznych aparatu i jego atrakcyjnym wyglądzie. Była emitowana indywidualnie na wybranych portalach.

Elementy intrygujące
Linia trzecia - zwana "ankietą" - miała za zadanie zaitrygować użytkowników Internetu, zanim podjęli decyzję, który rozmiar wolą - "mały" lub "duży". Była linią wyłącznie teasingującą.
Potem, w zależności od wyboru, pokazywana była animacja prezentująca cechy aparatu związane z małym (mniej niż 1 cm grubości) lub dużym rozmiarem (2.5 calowy ekran). Użytkownicy byli następnie odsyłani na stronę www.sony.pl/t7 w celu uzyskania dostępu do pełnej prezentacji telefonu.

Linia ta korzystała z efektu teasingującego oddziałującego na odbiorcę oraz zawierała elementy pozwalające na aktywne działania ze strony użytkowników Internetu (walor interaktywności).

Umiejscowienie kampanii: rozwinięcie przekazu kampanii, wyspecjalizowane prezentacje, promocja, zachęta do działania
Kampania internetowa jest skuteczna, jeśli kieruje do dedykowanej mikrowitryny, czyli tam, gdzie przekaz kreacji jest budowany, a użytkownik Internetu jest zachęcany do interakcji. Mikrowitryna ma za zadanie:
? Prezentować produkt / usługi (również samą markę),
? Zachęcać do działania (np. poprzez konkursy, promocje, elementy marketingu viralowego).
Ze względu na ograniczenia korporacyjne tym razem nie byliśmy w stanie stworzyć mikrowitryny, bo powodowałoby to zbyt intensywnie ingerencje w witrynę marki. Z tego powodu na potrzeby kampanii Sony Cyber-shot T7 stworzyliśmy miniprezentację multimedialną, która została umieszczona na stronie. W ten sposób połączyliśmy główne elementy kampanii w jednym miejscu (zobacz www.sony.pl/t7), jakimi są:
? Interaktywna prezentacja produktu,
? Zachęta użytkowników Internetu do aktywnego uczestnictwa w promocji (konkurs),
? Zbieranie danych (konkurs).

Bardzo dobre wyniki kampanii
Kampania oparta na schemacie i pomysłach zaprezentowanych powyżej okazała się być najbardziej skuteczną kampanią Sony w Internecie. Ilość kliknięć na komunikatorze Gadu Gadu przekroczyła 200.000 (jeszcze niedawno magiczną liczbą było 100.000) wraz z CTR o wielkości 1,23. Mailing na Onet.pl i Wp.pl osiągnął CTR powyżej 10%. Należy pamiętać, że wysoki wynik kampanii został osiągnięty w lipcu, kiedy liczba użytkowników Internetu maleje ze względu na okres letnich wakacji.
Prezentacja aparatu cyfrowego Cyber-shot T7 (której rolę pełniła mikrowitryna) pozwoliła użytkownikom Internetu poznać markę i jej produkt. Dzięki konkursowi Sony zebrało nowe kontakty do stałej komunikacji oraz lojalnych ambasadorów marki.
FireFly Creation była odpowiedzialna za całą produkcję internetową - od punktu wyjsciowego z liniami kreacyjnymi nowych mediów powiązanymi z kampanią off-line, poprzez prezentację, współpracę z domem mediowym, aż po organizowanie konkursu i wysyłanie nagród.

Inne projekty

Od tamtej pory współpracowaliśmy z Sony przy wielu kampaniach. Każda z kampanii była oparta o przynajmniej 2-3 linie kreatywne, a dzięki temu wzmacniała efektywność reklamy. Kilka kampanii było wspieranych dedykowaną mikrowitryną poświęconą produktowi.


Bravia

Zadbaliśmy o komunikację on-line dla dwóch kampanii Bravia, opartych na słynnych reklamach telewizyjnych: w jednej widać miliony kolorowych piłek odbijających się po ulicach San Francisco - w drugiej, rozbijającą się o bloki w Glasgow farbę. Skorzystaliśmy z tradycyjnych form reklamy, jak również tych niekonwencjonalnych, jak xhtml czy streaming na podwójnych billboardach.


Cyber-shot H5

Stworzyliśmy również kampanię dla aparatu cyfrowego Cyber-shot H5. Zostały utworzone dwie linie kreatywne, obie podkreślające wybrane, wyjątkowe aspekty techniczne produktu, np. podwójny anti-blur. Przygotowaliśmy również flash box łączący obie linie, aby podkreślić najważniejsze funkcję aparatu.


HD cameras

Kampania aparatu HD była ukierunkowana na ukazanie Sony jako lidera tego rynku. Stworzyliśmy kampanię on-line, jak również wyspecjalizowaną mikrowitrynę, prezentującą najważniejsze modele. Pokaz miał za zadanie ułatwić wybór modelu.

Dołącz do dyskusji: Sony Cyber-shot T7

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl