Spada sprzedaż magazynów męskich. „Men's Health” liderem
W I kwartale 2013 roku wszystkie miesięczniki lifestylowe dla panów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo”. Liderem zestawienia pozostał „Men's Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men's Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2013 roku wyniosła 57 367 egz. i względem I kwartału 2012 roku była niższa o 7,21 proc.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), który w analizowanym okresie zanotował spadek wynoszący 9,08 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 487 egz.
Ostatnie miejsce podium należało do „CKM” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 13,59 proc. do 38 570 egz.
Natomiast średni wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 20,34 proc. i ostatecznie wyniósł 31 457 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w I kwartale 2013 roku wyniosła 32 264 egz., po spadku o 10,46 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) wzrósł o 6,30 proc. do poziomu 13 223 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
57367 |
61823 |
Playboy |
47487 |
52231 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
38570 |
44638 |
Logo |
31457 |
39488 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
32264 |
36035 |
Sukces |
13223 |
12439 |
Również w marcu 2013 roku pierwsze miejsce należało do „Men's Health”, którego sprzedaż ogółem w tym miesiącu wyniosła 55 340 egz. (w porównaniu do marca 2012 spadła ona o 4,73 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował miesięcznik „CKM” (38 109 egz.; po jednak spadku o 8,57 proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł „Playboy” (37 338 egz.; w dół o 12,01 proc.).
W trzecim miesiącu br. wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił zajmujący czwartą lokatę miesięcznik „Logo” - było to aż 18,98 proc.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
55340 |
58089 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
38109 |
41683 |
Playboy |
37338 |
42436 |
Logo |
30332 |
37437 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
34217 |
38697 |
Sukces |
15671 |
10776 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż magazynów męskich. „Men's Health” liderem