Spadek zysku Omnicom w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku zysk netto Omnicom Group był o 21,2 procenta niższy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniósł 164,5 miliona dolarów.
To drugi z rzędu kwartalny spadek zysku odnotowany przez holding reklamowy, do którego należą m.in. agencje DDB, TBWA i BBDO. Jego przyczyną w głównej mierze był spadek nakładów reklamowych wynikający z globalnego kryzysu gospodarczego.
O 14 procent zmniejszyły się w omawianym okresie również światowe dochody Omnicom: z 3,2 do 2,75 miliarda dolarów.
Na rynku amerykańskim dochody holdingu zmniejszyły się o 7,8 procenta (do 1,5 mld USD), podczas gdy jego międzynarodowe dochody spadły o 20,9 procenta (do 1,2 mld USD).
źródło: New Media Age
Dołącz do dyskusji: Spadek zysku Omnicom w I kw.