SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Śpiewaj i walcz” przegrywa z filmami

Nowy program muzyczny TVP 1 „Śpiewaj i walcz” ogląda mniej widzów niż pozycje konkurencyjnych stacji, ale podwyższa on oglądalność kanału w porównaniu do ub.r.

Program nadawany jest od marca br. w piątki o 20.20. Po trzech odcinkach widownia „Śpiewaj i walcz” wynosi 2,42 mln osób, a udział TVP 1 kształtuje się na poziomie 15 proc. w grupie 4+ i 11,84 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Rok temu stacja w tym paśmie miała jednak mniej widzów. Przyciągała bowiem przed ekrany 2,21 mln oglądających, a jej udział w grupie 4+ wynosił 13,85 proc. Lepszy wynik miała natomiast wtedy w grupie komercyjnej, gdzie jej udział był na poziomie 12,33 proc.

W czasie nadawania „Śpiewaj i walcz” Jedynka zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 2, która emituje wtedy głównie „Na dobre i na złe” i ma 23,97 proc. udziału, Polsatem (filmy fabularne; 20,72 proc.) i TVN-em (także filmy; 16,93 proc.).

Z danych telemetrycznych wynika, że adresowany z definicji do młodych widzów talent-show  przyciąga przed ekrany przede wszystkim osoby po pięćdziesiątce. Program śledzą też głównie kobiety, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.

„Śpiewaj i walcz” to program mający wyłonić debiutujących wokalistów i zespoły, którzy zaśpiewają w koncercie Debiuty tegorocznego festiwalu w Opolu. W składzie jury show zasiadają Krystyna Prońko, Marek Kościkiewicz oraz Mark Tysper, a gospodarzami programu są Aleksandra Rosiak i Artur Orzech.

Oglądalność „Śpiewaj i walcz” odcinek po odcinku

  Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
05-03-2010 2 365 285 14,58% 11,74%
12-03-2010 2 632 964 15,84% 13,21%
19-03-2010 2 262 309 14,51% 10,46%
średnia 2 422 386 15,00% 11,84%


Widownia konkurencji w czasie emisji programu

  Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 2 3 870 178 23,97%
Polsat 3 345 155 20,72%
TVN 2 732 603 16,93%
TVP 1 – Śpiewaj i walcz 2 422 386 15,00%


Profil widowni talent-show

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 41,75% 87
  Kobiety 58,25% 112
Wiek  4-9 2,13% 36
   10-15 2,62% 37
  16 - 19 2,81% 49
  20 - 24 3,24% 40
  25 - 29 3,49% 39
  30 - 34 4,72% 58
  35 - 39 6,42% 91
  40 - 44 5,92% 92
  45 - 49 6,54% 92
  50 - 54 9,57% 116
  55 - 59 13,10% 173
  60+ 39,43% 202
Wlk. miasta Wieś 42,44% 109
  < 50 tys. 25,66% 106
  50-100 tys. 8,64% 101
  100-200 tys. 5,22% 65
  > 200 tys. 18,05% 89
Zawód Top management 6,55% 84
  Pracownicy średniego szczebla 12,01% 83
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 18,48% 91
  Emeryci 46,24% 186
  Inni 16,72% 51
Wykształcenie Podstawowe 55,33% 120
  Średnie 29,00% 98
  Wyższe 10,91% 95
  Inne 4,75% 37


 


 

Dołącz do dyskusji: „Śpiewaj i walcz” przegrywa z filmami

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mimi
Aż się przykro robi, że tak spartaczyli polski format. :/
0 0
odpowiedź
User
chris
"Śpiewaj i walcz" ?!? Co za kretyn to wymyślił? Rozumiem, że najlepsi wokaliści w wielkim finale stoczą pojedynek bokserski?
0 0
odpowiedź
User
Marco
Program jest robiony na żenującym poziomie. Organizacja widowni, a raczej kompletny jej brak, woła o pomstę do nieba. Proponuję poczytać komentarze na forum www.ising.pl, gdzie wyłacznie krytyczne uwagi. A finalnie do Opola dostaną się osoby, które w porównaniu z tymi, których odrzucają w preselekcji - NIE UMIEJĄ ŚPIEWAĆ. Tak, że debiuty w Opolu w tym roku zapowiadają się nieciekawie.
0 0
odpowiedź