SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż „Faktu” spadła do 132 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 45 tys.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w trzecim kwartale br. wyniosła 372 175 egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W trzecim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 132 274 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 76 044 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 45 757 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 093 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 29 779 egz.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 046 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 293 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 267 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 622 egz.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 372 175 egz.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w trzecim kwartale br. wyniosła 372 175 egz.

„DGP” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (16 144 egz.), „Rzeczpospolita” (14 158 egz.) i „Puls Biznesu” (10 205 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 76,92 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 60,46 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 54,21 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 132 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 45 tys.

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moje imie/nick
Biuletyny partyjne mogą liczyć tylko na lojalność członków partii.
0 0
odpowiedź
User
Ala
Jak nadal w takim tempie będze spadac sprzedarz gazet drukowanych to za chwilę znikną z rynku .
0 0
odpowiedź
User
XYZ
Ostatni gasi światło
0 0
odpowiedź