Sprzedaż kioskowa dzienników: „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”
W pierwszym kwartale br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w I kwartale 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 304 178 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,35 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,91 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 145 252 egz., notując spadek o 3,14 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,43 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,56 proc. i wyniosła 103 624 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,79 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 16,79 proc. do 20 780 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 19,37 proc. do 1 120 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 307 520 | 307 520 | 304 178 | 3 131 | 321 607 | 321 605 | 318 011 | 3 355 |
Super Express | 146 811 | 146 091 | 145 252 | 839 | 151 651 | 150 931 | 149 962 | 969 |
Gazeta Wyborcza | 169 782 | 150 640 | 103 624 | 44 986 | 182 264 | 165 164 | 112 102 | 50 799 |
Przegląd Sportowy | 27 724 | 27 724 | 26 820 | 548 | 30 080 | 30 080 | 29 122 | 593 |
Gazeta Polska Codziennie | 21 316 | 21 299 | 20 780 | 191 | 18 389 | 18 379 | 17 792 | 169 |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 300 | 46 708 | 12 348 | 24 077 | 59 061 | 49 344 | 14 900 | 25 594 |
Rzeczpospolita | 56 887 | 56 781 | 9 465 | 36 234 | 57 530 | 57 147 | 8 259 | 38 947 |
Puls Biznesu | 12 476 | 10 103 | 1 612 | 5 671 | 13 981 | 10 688 | 1 669 | 6 231 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 939 | 4 589 | 1 120 | 1 514 | 5 312 | 4 816 | 1 389 | 1 555 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa dzienników: „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”