Sprzedaż kioskowa: „Super Express” powiększył przewagę nad „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” wyprzedziła „DGP”
W listopadzie 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W samych kioskach i salonikach prasowych w listopadzie ub.r. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 309 860 egz. W porównaniu do listopada 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 6,45 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 150 391 egz., notując spadek o 0,72 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,33 proc. i wyniosła 111 159 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,46 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który spadł z miejsca szóstego na siódme. Jego wynik zmalał bowiem o 30,57 proc. do 8 519 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w badanym miesiącu odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,59 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 664 egz., o 11,54 proc. mniej niż rok wcześniej.
ZKDP |
listopad |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
313 510 |
313 510 |
309 860 |
3 388 |
335 164 |
335 144 |
331 224 |
3 702 |
Super Express |
152 116 |
151 396 |
150 391 |
1 005 |
153 009 |
152 289 |
151 478 |
810 |
Gazeta Wyborcza |
190 517 |
167 267 |
111 159 |
53 925 |
217 521 |
190 383 |
129 758 |
58 780 |
Przegląd Sportowy |
31 656 |
31 656 |
30 608 |
635 |
35 683 |
35 683 |
34 563 |
748 |
Gazeta Polska Codziennie |
19 287 |
19 279 |
18 754 |
75 |
23 417 |
23 414 |
22 941 |
138 |
Rzeczpospolita |
57 309 |
55 005 |
8 867 |
38 741 |
68 832 |
58 676 |
10 206 |
43 945 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 844 |
45 029 |
8 519 |
27 409 |
61 940 |
50 620 |
12 270 |
29 050 |
Puls Biznesu |
14 241 |
10 673 |
1 664 |
6 572 |
16 698 |
11 462 |
1 881 |
7 258 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 406 |
4 991 |
1 392 |
1 478 |
5 155 |
3 950 |
1 711 |
1 750 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa: „Super Express” powiększył przewagę nad „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” wyprzedziła „DGP”