Stokrotka i Polomarket nawiążą współpracę?
W grze o sieć detaliczną Emperii zostały już tylko dwa podmioty: Mid Europa Partners oraz Polomarket. Stokrotka i Polomarket mogą nawiązać współpracę kapitałową - wynika z nieoficjalnych informacji „Rz".
Osoba zbliżona do Emperii potwierdziła tę informację. W przypadku Polomarketu negocjacje nie dotyczą sprzedaży biznesu, ale połaczenia sieci sklepów. Prezes Emperii Artur Kawa nie skomentował tych doniesień, podobnie Marek Wojnowski, prezes Polomarketu.
Właścicielem Polomarketu jest grupa osób fizycznych. Sieć liczy obecnie 350 sklepów, a jej obroty wyniosły 3,3 mld zł w 2011 r.
Emperia w grudniu 2011 r. sprzedała Eurocashowi dystrybucyjną spółkę Tradis. Wartość transakcji sięgnęła 1,1 mld zł. Segment detaliczny warty, zdaniem zarządu, minimum 900 mln zł tworzą sieci: Stokrotka, Delima, Maro Market i Społem Tychy. Kiedy pół roku temu zapadła decyzja o sprzedaży, zarząd informował, że transakcja obejmie 184 Stokrotki, osiem Delim, a także 24 placówki Społem Tychy i 19 Maro Marketów.
Funduszowi Mid Europa Partners właścicielowi sieci Żabka mocno zależy na sklepach Stokrotka. Otwarcie poinformował o swoich planach, składając (za pośrednictwem firmy Gemma Investments) do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek w sprawie przejęcia. Postępowanie jest w toku.
Wśród spółek zainteresowanych siecią Stokrotka wymieniane też były Tesco i Carrefour. Nie skomentowały one jednak tych informacji.
Dołącz do dyskusji: Stokrotka i Polomarket nawiążą współpracę?