Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 4,4 miliona tabletów. Ponad 95 proc. z nich stanowiły iPady firmy Apple.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 26 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, kiedy sprzedano 3,5 miliona urządzeń.
Tylko 2,3 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Rynkowy udział stworzonej przez Google platformy powinien znacząco zwiększyć się już w IV kwartale, wraz z pojawieniem się w sprzedaży nowych modeli, takich jak Samsung Galaxy Tab.
Strategy Analytics podaje też, że zdecydowanie największym rynkiem sprzedaży tabletów były w poprzednim kwartale Stany Zjednoczone. Jednocześnie firma badawcza odnotowuje rosnący popyt na tego typu urządzenia w Europie Zachodniej i Azji.
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2010 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) |
II kw. 2010 |
III kw. 2010 |
Apple iOS
Android
Pozostałe |
3.3
0.1
0.1 |
4.2
0.1
0.1 |
Suma |
3.5 |
4.4 |
Udział w rynku |
II kw. 2010 |
III kw. 2010 |
Apple iOS
Android
Pozostałe |
94.3%
2.9%
2.9% |
95.5%
2.3%
2.3% |
Suma |
100.0% |
100.0% |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple