SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 4,4 miliona tabletów. Ponad 95 proc. z nich stanowiły iPady firmy Apple.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 26 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, kiedy sprzedano 3,5 miliona urządzeń.

Tylko 2,3 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Rynkowy udział stworzonej przez Google platformy powinien znacząco zwiększyć się już w IV kwartale, wraz z pojawieniem się w sprzedaży nowych modeli, takich jak Samsung Galaxy Tab.

Strategy Analytics podaje też, że zdecydowanie największym rynkiem sprzedaży tabletów były w poprzednim kwartale Stany Zjednoczone. Jednocześnie firma badawcza odnotowuje rosnący popyt na tego typu urządzenia w Europie Zachodniej i Azji.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2010 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk)

II kw. 2010

III kw. 2010

Apple iOS

Android

Pozostałe

3.3

0.1

0.1

4.2

0.1

0.1

Suma

3.5

4.4

Udział w rynku

II kw. 2010

III kw. 2010

Apple iOS

Android

Pozostałe

94.3%

2.9%

2.9%

95.5%

2.3%

2.3%

Suma

100.0%

100.0%

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 95 proc. rynku tabletów dla Apple

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl