Supermarkety zwiększają nakłady na reklamę
Największe brytyjskie supermarkety znacząco zwiększają swoje nakłady na reklamę. W ten sposób chcą one udowodnić, że oferują najbardziej konkurencyjne ceny.
Między kwietniem a wrześniem bieżącego roku spożywcze sieci prowadziły agresywną wojnę cenową i inwestowały znaczącą część swoich budżetów marketingowych w reklamy podkreślające korzyści wynikające z kupowania w ich sklepach.
Najwyższy wzrost wydatków na reklamy stał się udziałem sieci Asda (o 52 procent do 34,7 miliona funtów). Następne pod tym względem były: Sainsbury (wzrost o 21,3 procenta do 32,8 mln), Tesco (wzrost o 18,8 procenta do 47,9 mln) oraz Morrison's (wzrost o 15,2 procenta do 25,5 mln) - informuje serwis Retailer Daily, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Media Research.
Wyjątek stanowił natomiast Marks & Spencer, który zmniejszył swoje wydatki na reklamę o 20,3 procenta (do 25,3 miliona funtów).
Dzięki wzrostowi reklamowych nakładów Tesco jest obecnie piątym, a Asda dwunastym największym reklamodawcą na Wyspach (liderem jest Unilever - 101,7 miliona funtów przeznaczonych na reklamę).
źródło: Retailer Daily
Dołącz do dyskusji: Supermarkety zwiększają nakłady na reklamę