SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Półfinałowe mecze Euro 2024 hitami TVP. Hiszpania - Francja z lepszym wynikiem

Turniej Euro 2024 wszedł w tym tygodniu w najważniejszą fazę, a co za tym idzie zaczął też przyciągać większą widownię przed ekrany telewizorów i do aplikacji TVP Sport. Ilu widzów oglądało mecze między Hiszpanią a Francją oraz Holandią a Anglią? Znamy dokładne wyniki.

Mecz Hiszpania-Francja na Euro 2024 (fot. screen z YouTube'a) Mecz Hiszpania-Francja na Euro 2024 (fot. screen z YouTube'a)

Piłkarski turniej o mistrzostwo Europy powoli dobiega końca. Na rozkładzie został już tylko finał, w którym reprezentacja Hiszpanii podejmie Anglików (na Euro nie gra się spotkania o brązowy medal). Obie drużyny wyeliminowały w półfinałach rywali w stosunku 2:1. Najpierw Hiszpanie we wtorek odprawili z kwitkiem Francuzów, a następnie dzień później Anglia po emocjonującej końcówce zwyciężyła z Holandią. Telewizja Polska, która ma wyłączność na mecze Euro 2024, ujawniła wyniki oglądalności obu półfinałowych spotkań.

Do tej pory najwyższą oglądalność na niemieckim Euro przynosiły mecze reprezentacji Polski. Pierwszy pojedynek Polaków, w którym kadrowicze mierzyli się z Holendrami oglądało 7,5 mln telewidzów. Kolejne spotkania (głównie z racji na słabe wyniki osiągane przez Lewandowskiego i spółkę) nie cieszyły się już równie wielkim zainteresowaniem, ale zarówno Polska-Austria, jak i Polska-Francja na TVP śledziło średnio ponad 5,7 mln odbiorców.

Czytaj też: Polska kadra piłkarska to dziś "produkt popsuty". Każdy zawodnik twarzą porażki

TVP ze świetnymi wynikami półfinałów Euro 2024

Podobną liczbę fanów piłki nożnej udało się zainteresować przy okazji niedawnych półfinałów. Jak podała TVP, pierwszy półfinał Francja-Hiszpania zgromadziła ponad 5 mln telewidzów. Jak dokładnie rozkłada się podział widzów meczu z 9 lipca? Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł 44,4 procent. W TVP1 w domach mecz oglądało 3,5 mln widzów, z udziałem w czasie transmisji na poziomie 31,9 proc. W TVP Sport półfinał Euro 2024 obejrzało 1,4 mln osób przy udziałach w paśmie na poziomie 12,6 proc. Dodatkowo 744 tys. kibiców oglądało mecz poza domem.

W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Hiszpania-Francja miał dodatkowy milion odtworzeń.

 

Niewiele gorzej wypadł półfinał między Anglikami i Holendrami. W domach na TVP1 mecz obejrzało 3,4 mln widzów, a kolejne 1,4 mln na TVP Sport. Z kolei poza domem (OOH) mecz oglądało ponad 700 tys. widzów. Spotkanie, które wyłoniło drugiego finalistę tegorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej, śledziło więc TVP1 i TVP Sport ponad 5,5 mln widzów przy udziałach w czasie transmisji na poziomie 44,3 procent

Oglądalność drugiego półfinału w internecie była nieco słabsza i wyniosła poniżej 1 mln w TVP Sport, TVP GO i TVP VOD.

Telewizja Polska korzysta na Euro 2024

Od samego początku Euro 2024 w Niemczech na transmisjach z meczów korzystają też inne ważne programy TVP, które są wyświetlane między spotkaniami. W miniony wtorek wśród najchętniej oglądanych programów telewizyjnych znalazły się też “19.30” (prawie 1,2 mln widzów w TVP1 i TVP Info) oraz “Teleexpress” z milionem odbiorców. Łącznie w czołówce programów dnia aż sześć tytułów należało do TVP.

 

Dołącz do dyskusji: Półfinałowe mecze Euro 2024 hitami TVP. Hiszpania - Francja z lepszym wynikiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bison616
Zapewne ostatnie mistrzowstwa w publicznej TV. Wrócą czasy sprzed 10 lat gdzie pieniedzy nie ma na "głupoty"
6 6
odpowiedź
User
Gie
Ciekawe czy można orientacyjnie policzyć ile TVP, ale i inne media, straciły na szybkim odpadnięciu Polski. Gdyby grali Polacy to ich mecze miałyby o wiele większą oglądalność ale i mecze innych drużyn jak i samego Euro też śledziło więcej ludzi niż teraz. Więcej widzów, droższe reklamy, więcej reklamodawców.
3 0
odpowiedź
User
Dsa
Widać spadek zainteresowania kopaną.Najlepszy mecz mistrzosyw i tylko 5 mln widzów
3 0
odpowiedź