SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4 proc. do 1,6 mld zł, liczba klientów o 152 tys. do 11,02 mln

W drugim kwartale tego roku T-Mobile Polska osiągnął całkowite przychody w wysokości 1,6 mld zł, co oznacza wzrost o 3,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Jak podaje telekom, udało mu się osiągnąć taki wynik "mimo niekorzystnych trendów rynkowych i ograniczenia działalności sklepów z powodu pandemii koronawirusa".

W czwartek T-Mobile Polska przedstawił wyniki finansowe i operacyjne za drugi kwartał 2020 r. Po osiągnięciu wzrostów w całym roku 2019 i pierwszym kwartale 2020 roku, T-Mobile Polska w drugim kwartale tego roku utrzymał pozytywny trend, mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego i ograniczenia działalności sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, spowodowanego pandemią Covid-19.

Firma wypracowała nowy model pracy i interakcji z klientami, dzięki czemu zwiększyła bazę klientów o 1,4 proc., ale też przekroczyła wyniki drugiego kwartału ubiegłego roku, osiągając przychody na poziomie 1,6 mld zł, o 3,4 proc. większe, przy wzroście bazy kontraktowej o 2,5 proc. W drugim kwartale wskaźnik rezygnacji z kontraktów spadł do poziomu 0,6 proc. - najniższego w historii firmy.

- W czasie pandemii znacząco wzrosła rola usług telekomunikacyjnych w pracy, edukacji i codziennym życiu naszych klientów. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebowali oni niezawodności ufając, że będziemy nieprzerwanie dostarczać rozwiązania najwyżej jakości. Nie mogliśmy zawieść pokładanego w nas zaufania. Jestem dumny, że T-Mobile, dzięki wysiłkowi wszystkich pracowników, sprostał temu zadaniu - powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

- Po zakończeniu lockdownu wprowadziliśmy nowy model pracy, oparty na bezpieczeństwie i elastyczności, który doskonale się sprawdził. Dzięki temu utrzymaliśmy wzrostowe trendy w obszarze przychodów z usług, osiągając zadowalające wyniki w perspektywie całego kwartału - dodał.

Wzrost EBITDA o 1,9 proc.

Pomimo utrudnień w sprzedaży i poniesienia dodatkowych kosztów w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa pracownikom i klientom oraz zmian w infrastrukturze w celu zapewnienia pracownikom możliwości pracy zdalnej, spółka osiągnęła kolejny wzrost EBITDA. EBITDA AL utrzymała pozytywny trend z pierwszego kwartału b.r. i osiągnęła 435 mln zł, rosnąc o 1,9 proc. rok do roku.

Jak podkreśla operator, podczas najbardziej intensywnej fazy pandemii wprowadził on szereg działań proklienckich. Oferował między innymi klientom bezpłatne pakiety danych, aby mogli być na bieżąco i pozostawać w kontakcie z bliskimi w czasie izolacji, zapewniał im bezpłatne pakiety serwisów streamingowych, a także udostępnił rozwiązania konferencyjne i oprogramowanie biznesowe. T-Mobile przyłączył się również do oficjalnych działań pomocowych, oferując nielimitowany dostęp do platform edukacyjnych i dostarczając szkołom oprogramowanie niezbędne do zdalnej edukacji.

- Wydarzenia z kwietnia i maja sprawiły, że utrzymanie stałego wzrostu EBITDA z poprzednich kwartałów stało się wyzwaniem. Na szczęście nasza szybka i płynna transformacja do nowego modelu pracy pozwoliła utrzymać tempo i zminimalizować wpływ negatywnych trendów rynkowych w okresie lockdownu. Po odmrożeniu polskiej gospodarki z powodzeniem odzyskaliśmy dynamikę handlową i zniwelowaliśmy lukę, dzięki czemu utrzymaliśmy nasze długoterminowe założenia wzrostu - powiedział Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T‑Mobile Polska.

Działania proklienckie w czasie pandemii

Wśród działań proklienckich T-Mobile, odpowiadających na zwiększone zapotrzebowanie na dostęp do internetu ze względu na zintensyfikowaną pracę i naukę zdalną, znalazły się też bezpłatne bonusy z internetem mobilnym, oferowane cotygodniowo w ramach akcji Happy Fridays. Tylko w drugim kwartale 2020 r. klienci T-Mobile skorzystali z darmowych prezentów od T-Mobile blisko 3,5 mln razy, aktywując pakiety składające się łącznie z ponad 23,3 mln bezpłatnych gigabajtów. W skali pierwszego półrocza to aż ponad 6,1 mln aktywacji w ramach Happy Fridays i blisko 44 mln bezpłatnych gigabajtów.

Operator podjął również decyzję, dzięki której dostęp do narzędzi umożliwiających zdalne nauczanie dla szkół, korzystanie z platform e-learningowych uczelni wyższych oraz z aplikacji „Kwarantanna Domowa” nie zużywały pakietów danych klientów T-Mobile. Z początkiem kwietnia T-Mobile wdrożył także ofertę szybkiego internetu domowego i światłowodu za złotówkę miesięcznie przez dwa miesiące. Zainteresowaniem klientów cieszył się w szczególności światłowód, którego sprzedaż stabilnie rośnie z kwartału na kwartał. Ma to m.in. związek z faktem rozszerzenia zasięgu światłowodu T-Mobile na 3,4 mln gospodarstw domowych dzięki rozpoczęciu sprzedaży usług na obszarze POPC2 operatorów Inea i Nexera.

W maju T-Mobile udostępnił klientom opcje „Super Deal” w ramach których mogli m.in. przez pół roku płacić o połowę niższe opłaty abonamentowe czy korzystać z bezpłatnego dostępu do platformy Netflix. W czerwcu prowadził nowe taryfy dla klientów abonamentowych: pojawiły się m.in. opcje z internetem bez limitu gigabajtów, a rabaty dla rodzin i duetów stały się jeszcze korzystniejsze.

Pod koniec drugiego kwartału 2020 r. T-Mobile odświeżył Heyah, która w zadebiutowała na rynku po raz drugi, tym razem jako Heyah 01 w wersji subskrypcyjnej. Nowa oferta zerojedynkowa jest skierowana do klientów, którzy oczekują prostych, nowoczesnych oraz konkurencyjnych usług. Z Heyah 01 klienci otrzymują nielimitowane rozmowy na numery komórkowe i stacjonarne w kraju, nielimitowane SMS-y i MMS-y oraz pakiet 20 GB danych na 30 dni w cenie 39 zł raz na dwa miesiące.

W czerwcu T-Mobile ogłosił dostępność sieci 5G dla klientów korzystających z najnowszych taryf. Do korzystania z zasięgu 5G nie są wymagane żadne dodatkowe opłaty ani pakiety, a sygnał sieci piątej generacji został udostępniony 6 milionom mieszkańców 46 miast.

Wzrost we wszystkich segmentach rynku biznesowego

T-Mobile osiągnął wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach rynku biznesowego. Rosnące zapotrzebowanie na pracę zdalną i rozwiązania cyfrowe spowodowały wzrost popytu na produkty z obszaru łączności i pracy zdalnej. T-Mobile przyłączył się do działań pomocowych w tym obszarze, zapewniając firmom bezpłatne licencje na oprogramowanie biurowe i rozwiązania telekonferencyjne.

W segmencie korporacyjnym w II kwartale T-Mobile Polska odnotował wzrost przychodów zarówno z usług łączności mobilnej, jak i stacjonarnych. Na to drugie znaczący pozytywny wpływ miało poszerzenie zasięgu własnej sieci światłowodowej T-Mobile. Pomimo trudnego otoczenia polskie firmy kontynuowały projekty z zakresu transformacji cyfrowej. Trend ten przybrał wręcz na sile, jako że wiele przedsiębiorstw skierowało swoją uwagę w kierunku rozwiązań cyfrowych, poszukując nowych modeli biznesowych w obliczu zmieniającej się sytuacji rynkowej. Eksperci T-Mobile wspierali klientów w takich przedsięwzięciach, dostarczając inteligentne rozwiązania umożliwiające optymalizację kosztów i zwiększające elastyczność. Wszystko to zaowocowało znacznym wzrostem przychodów T-Mobile i T-Systems z produktów ICT. W analizowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała swoje możliwości w tym obszarze, kontynuując proces inwestycyjny w nowe data center zlokalizowane w Warszawie.

W II kwartale 2020 r. w segmencie małych i średnich firm wprowadzono 5G do ofert MagentaBIZNES, przy jednoczesnym odświeżeniu planów taryfowych. W analizowanym okresie penetracja bazy B2B planami MagentaBIZNES znacznie wzrosła. Jednocześnie współczynnik churn spadł do nowego rekordowo niskiego poziomu. Położenie przez operatora silnego nacisku na rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży w tym segmencie przyniosło efekty w okresie lockdownu – wielkość sprzedaży online w drugim kwartale rok do roku wzrosła dwukrotnie. T-Mobile poszerzył również zasięg swojej oferty światłowodowej w oparciu o sieci partnerów infrastrukturalnych. W efekcie spółka odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i liczby klientów także w sektorze małych i średnich firm.

Rozwój sieci: 5G, większa prędkość, wyższa jakość

W drugim kwartale bieżącego roku T-Mobile zakończył dwa ważne projekty w obszarze sieci radiowej. Pierwszy z nich to zapoczątkowana w maju 2018 roku zmiana modelu wykorzystywania posiadanych częstotliwości, w ramach której zakończone zostało współdzielenie zasobów 1800MHz Orange. W efekcie tego projektu całość tego pasma wykorzystywane jest przez klientów T-Mobile, powiększając pojemność sieci LTE i poprawiając średnie prędkości przesyłania danych. Także w drugim kwartale na 1600 stacjach bazowych udostępniona została klientom T-Mobile technologia 5G z wykorzystaniem 10MHz pasma z zakresu 2100MHz.

Niezależnie od prowadzonych projektów T-Mobile nadal rozbudowuje i modernizuje sieć radiową. Do 9660 wzrosła liczba stacji obsługujących agregację pasma, z czego blisko 3500 stacji obsługuje agregację 4 pasm, a 4000 agregację 3 pasm częstotliwości. W raporcie aplikacji Rfbenchmark T-Mobile przez przeważającą część roku dzierżył palmę pierwszeństwa w zakresie szybkości przesyłania danych. W aplikacji Speedtest w każdym z miesięcy drugiego kwartału T‑Mobile uzyskał najlepsze wyniki szybkości przesyłania danych niezależnie od technologii, jak i w samej sieci LTE. Również w drugim kwartale tego roku T-Mobile otrzymał certyfikat „Best in test” dla najlepszej sieci mobilnej w Polsce. Certyfikat ten trafił do T-Mobile po raz piąty z rzędu.

Odpowiedzialny biznes w czasach pandemii

Drugi kwartał 2020 r. w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu upłynął T-Mobile pod znakiem wsparcia różnych grup społecznych w czasie pandemii. Firma została partnerem Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM, działającego przy Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej oraz dołączyła do akcji Fundacji Legii #GOTOWIDOPOMOCY. Operator uruchomił również dwie bezpłatne infolinie: dla pracowników służby zdrowia ze wsparciem psychologicznym (inicjatywa przygotowana z organizacją Dawka Wsparcia) oraz Telefon Pogadania dla seniorów (realizacja z Fundacją Otwarte Idee). Dodatkowo firma wsparła kilkanaście placówek medycznych, przekazując telefony oraz tablety wraz z kartami SIM, a przy użyciu drukarek 3D przygotowywała zestawy do montażu przyłbic ochronnych dla personelu medycznego.

Jednocześnie T-Mobile kontynuował dotychczasową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, modyfikując część działań na aktywacje online. Przykładem takiego podejścia są inicjatywy realizowane w ramach kampanii WE CARE, takie jak stworzenie ekologicznego e-przewodnika dla pracowników czy seria webinarów i warsztatów z ekspertami zewnętrznymi na tematy związane z ochroną środowiska, zero waste czy odpowiedzialną konsumpcją.

Działania firmy w zakresie CR zostały w tym okresie docenione w dwóch prestiżowych konkursach branżowych. Firma otrzymała najwyższe, złote, wyróżnienie w konkursie Listki CSR organizowanym przez tygodnik „Polityka” oraz tytuł „Debiutanta Roku” w Rankingu Odpowiedzialnych Firm przygotowywanym przez Dziennik Gazetę Prawną wspólnie z Deloitte, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Akademią Leona Koźmińskiego.

Dołącz do dyskusji: Przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4 proc. do 1,6 mld zł, liczba klientów o 152 tys. do 11,02 mln

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl