„Tele Świat” na czele dwutygodników w 2013 roku, ostro w dół „Przyjaciółka” (Top 24)
W 2013 roku na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników awansował „Tele Świat”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kaczor Donald”, z kolei najwięcej straciła „Grazia”.
Średnia sprzedaż ogółem telewizyjnego „Tele Świata” (Wydawnictwo Bauer) w 2013 roku wyniosła 375 226 egz. i w porównaniu do 2012 roku była niższa o 2,13 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca czwartego.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z pierwszego na drugie miejsce spadł poradnikowy dwutygodnik „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie spadła o 17,95 proc. do 362 417 egz.
Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w 2013 roku zmniejszył się o 19,73 proc. do poziomu 346 610 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zwiększyła się bowiem o 2,22 proc. i wyniosła 26 043 egz.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 54,18 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w 2013 roku uplasował się na poziomie 139 132 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca szóstego na czternaste.
Dwutygodnik ten na rynku ukazuje się od końca listopada 2012 roku. Wówczas „Grazia” wspierana była kampanią reklamową, a jej cena wynosiła 1,99 zł (dowiedz się więcej). Obecnie tytuł ten kosztuje 2,99 zł.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe. Trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
547 465 |
379 072 |
375 226 |
538 166 |
383 380 |
383 380 |
Przyjaciółka |
463 487 |
362 813 |
362 417 |
544 206 |
443 839 |
441 714 |
Party Życie Gwiazd |
467 487 |
346 674 |
346 610 |
550 641 |
432 398 |
431 819 |
Tina |
418 855 |
308 947 |
308 931 |
519 319 |
377 803 |
377 803 |
Show |
424 371 |
292 566 |
292 566 |
562 399 |
428 894 |
428 894 |
Pani Domu |
275 174 |
206 269 |
206 165 |
336 657 |
252 606 |
252 602 |
TV14 |
302 360 |
203 840 |
203 840 |
322 197 |
216 079 |
216 079 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
302 029 |
201 820 |
201 323 |
378 490 |
278 911 |
278 875 |
Z Życia Wzięte |
334 772 |
184 421 |
184 421 |
380 324 |
212 974 |
212 974 |
Naj |
265 017 |
179 124 |
179 120 |
429 088 |
284 515 |
284 515 |
Świat Seriali |
282 827 |
174 914 |
174 914 |
316 068 |
205 361 |
205 361 |
Viva |
267 175 |
170 580 |
170 338 |
297 960 |
208 520 |
208 520 |
Bravo |
213 959 |
146 151 |
146 151 |
242 518 |
170 507 |
170 507 |
Grazia |
269 394 |
139 282 |
139 132 |
416 620 |
303 724 |
303 624 |
Gala |
211 149 |
123 629 |
123 524 |
250 973 |
141 037 |
139 425 |
Sukcesy i Porażki |
194 658 |
107 805 |
107 805 |
209 765 |
121 098 |
121 098 |
Takie jest Życie |
207 936 |
107 458 |
107 458 |
227 929 |
124 750 |
124 750 |
Relaks |
186 492 |
97 800 |
97 795 |
208 782 |
106 848 |
106 848 |
Bravo Sport |
132 013 |
97 237 |
97 237 |
140 716 |
103 501 |
103 501 |
Ekran TV |
109 526 |
65 720 |
65 720 |
116 393 |
70 879 |
70 879 |
Kaczor Donald |
44 144 |
26 043 |
26 043 |
44 934 |
25 477 |
25 477 |
Forum (dwutygodnik) |
51 679 |
22 382 |
22 093 |
- |
- |
- |
Medical Tribune |
18 588 |
13 136 |
13 136 |
20 000 |
15 865 |
15 863 |
Puls Medycyny |
20 000 |
4 016 |
3 994 |
20 000 |
4 615 |
4 464 |
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele dwutygodników w 2013 roku, ostro w dół „Przyjaciółka” (Top 24)