„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa
W okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku sięgało 27,57 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,21 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,21 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,73 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,20 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,51 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,02 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,38 proc. czytelników, czyli o 0,08 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,99 proc. do 6,13 proc.
Tygodniki 15-75 |
grudzień 2013 : maj 2014 |
grudzień 2012 : maj 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,57% |
27,78% |
Życie na Gorąco |
17,31% |
17,10% |
Chwila dla Ciebie |
13,73% |
14,20% |
Angora |
11,51% |
11,53% |
Newsweek |
8,38% |
8,30% |
Auto Świat |
7,08% |
6,54% |
Wprost |
6,13% |
5,99% |
Twoje Imperium |
5,36% |
4,75% |
Polityka |
4,99% |
5,33% |
kropka tv |
4,93% |
3,72% |
To & Owo |
4,90% |
4,64% |
Na Żywo |
4,76% |
4,55% |
Gość Niedzielny |
4,54% |
3,99% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,31% |
3,74% |
Rewia |
3,30% |
3,09% |
Motor |
2,95% |
2,72% |
Teleprogramy |
2,61% |
2,68% |
Świat & Ludzie |
2,42% |
2,68% |
Super TV |
2,20% |
2,32% |
Uważam Rze inaczej pisane |
1,95% |
2,48% |
Tele Max |
1,61% |
1,42% |
Teraz |
1,52% |
1,18% |
W Sieci |
1,31% |
1,26% |
Tygodnik Siedlecki |
0,66% |
0,69% |
MM Moje Miasto |
0,65% |
0,40% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,59% |
0,73% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,47% |
0,50% |
City |
0,46% |
0,26% |
Teraz Opole |
0,09% |
0,04% |
PBC po raz pierwszy zaprezentowało też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
27,26% |
Życie na Gorąco |
15,73% |
Chwila dla Ciebie |
12,77% |
Angora |
11,42% |
Newsweek |
9,09% |
Auto Świat |
8,22% |
Wprost |
6,18% |
kropka tv |
4,99% |
To & Owo |
4,91% |
Twoje Imperium |
4,80% |
Polityka |
4,70% |
Na Żywo |
4,23% |
Gość Niedzielny |
3,74% |
Motor |
3,23% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,10% |
Rewia |
2,85% |
Teleprogramy |
2,73% |
Super TV |
2,16% |
Świat & Ludzie |
1,99% |
Uważam Rze inaczej pisane |
1,86% |
Tele Max |
1,57% |
Teraz |
1,55% |
W Sieci |
1,17% |
Tygodnik Siedlecki |
0,69% |
MM Moje Miasto |
0,69% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,64% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,50% |
City |
0,36% |
Teraz Opole |
0,08% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,55 proc. respondentów, czyli o 1,10 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,54 proc. do 13,58 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,82 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11 proc. respondentów (w dół o 0,93 pkt. proc.).
Dwutygodniki 15-75 |
grudzień 2013 : maj 2014 |
grudzień 2012 : maj 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
14,55% |
13,45% |
Pani Domu |
13,58% |
14,54% |
Tina |
12,26% |
13,08% |
Naj |
11,00% |
11,93% |
Viva |
10,32% |
10,08% |
Gala |
9,58% |
9,52% |
Z Życia Wzięte |
7,63% |
7,96% |
Party Życie Gwiazd |
7,22% |
7,04% |
Tele Świat |
5,25% |
5,33% |
Show |
4,70% |
4,72% |
Takie jest Życie |
4,41% |
3,82% |
Świat Seriali |
3,52% |
3,22% |
Sukcesy i Porażki |
3,15% |
3,15% |
Bravo |
2,88% |
2,77% |
Bravo Sport |
2,48% |
2,11% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,91% |
2,08% |
Super TV |
1,74% |
- |
Relaks |
1,67% |
1,48% |
Grazia |
1,47% |
1,82% |
TV14 |
1,27% |
1,24% |
Forum |
1,06% |
- |
Tele Max |
0,89% |
- |
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.
Dwutygodniki 16-59 |
grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Przyjaciółka |
13,35% |
Pani Domu |
12,73% |
Tina |
11,50% |
Viva |
11,24% |
Naj |
10,73% |
Gala |
10,20% |
Party Życie Gwiazd |
7,96% |
Z Życia Wzięte |
7,15% |
Tele Świat |
5,32% |
Show |
5,29% |
Takie jest Życie |
4,28% |
Świat Seriali |
3,73% |
Sukcesy i Porażki |
3,09% |
Bravo |
2,87% |
Bravo Sport |
2,70% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,17% |
Super TV |
1,77% |
Grazia |
1,63% |
Relaks |
1,37% |
TV14 |
1,16% |
Forum |
1,10% |
Tele Max |
0,81% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2012 do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków i w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku na losowej próbie 21 362 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 966 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie były badane takie tygodniki jak „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”, w maju 2014 roku - tygodniki „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od grudnia 2013 roku do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa