SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane

Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszą się tygodniki “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”, dalej plasuje się dwutygodnik “Przyjaciółka”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,80 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,62 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,46 proc.) oraz “Super Express” (6,29 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,80%
Fakt 13,62%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,46%
Super Express 6,29%
Rzeczpospolita 4,22%
Przegląd Sportowy 3,76%
Dziennik Gazeta Prawna 3,06%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,27%
Gazeta Podatkowa 0,72%
Sport 0,72%
Futbol News 0,59%
Puls Biznesu 0,31%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,20%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,93 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,67 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,95 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 33,93%
Życie na Gorąco 18,67%
Chwila dla Ciebie 14,76%
Angora 11,50%
Newsweek 8,95%
Gala 8,19%
Auto Świat 7,62%
Polityka 7,13%
To i Owo 7,04%
Wprost 5,90%
Twoje Imperium 5,87%
Na Żywo 5,45%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,30%
Gość Niedzielny 4,13%
Takie jest Życie 3,93%
Teleprogramy 3,90%
Rewia 3,45%
Super TV 3,42%
Przekrój 3,39%
Motor 3,25%
Świat i Ludzie 2,38%
Imperium TV 1,88%
Tele Max 1,75%
Bella Relaks 1,47%
Forum 1,46%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,19%
Przewodnik Katolicki 0,69%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,63%
Tygodnik Siedlecki 0,63%
Tygodnik Ostrołęcki 0,61%
Jarmark 0,58%
City (tygodnik bezpłatny) 0,57%
Panorama Leszczyńska 0,51%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,40%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,38%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,25%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,14%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,27 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,56 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,27%
Tina 15,56%
Pani Domu 15,29%
Viva 10,56%
Z Życia Wzięte 9,36%
Komputer Świat 6,79%
Party Życie Gwiazd 6,23%
Tele Świat 5,78%
Bravo 4,03%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,76%
Świat Seriali 3,68%
Sukcesy i Porażki 3,23%
Bravo Sport 2,74%
Bravo Girl 1,81%
TV 14 1,11%
Monitor Księgowego 0,47%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,88 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,78 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,43 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,66 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,88%
Claudia 11,43%
Cztery Kąty 9,66%
Focus 8,88%
Poradnik Domowy 8,80%
Murator 7,86%
Kobieta i Życie 7,85%
Świat Kobiety 7,24%
Olivia 7,24%
Dobre Rady 7,04%
Mój Piękny Ogród 6,84%
National Geographic 6,31%
Avanti 5,78%
Auto Moto 5,41%
Działkowiec 5,37%
Mamo To Ja 4,59%
CKM 4,37%
Glamour 4,35%
Ładny Dom 4,12%
Pani 4,11%
Przyślij Przepis! 3,76%
Moje Mieszkanie 3,62%
Joy 3,56%
CD Action 3,52%
Cosmopolitan 3,42%
PC Format 3,42%
Dom & Wnętrze 3,37%
M jak mieszkanie 3,23%
Samo Zdrowie 3,22%
Playboy 3,04%
Moje Gotowanie 2,98%
Zdrowie 2,89%
Auto Motor i Sport 2,83%
Uroda 2,65%
Zwierciadło 2,58%
Elle 2,56%
Moda na Zdrowie 2,46%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,46%
Twoje Dziecko 2,38%
Logo 2,34%
Dziewczyna 2,25%
Dobre Wnętrze 2,22%
Kwietnik 2,17%
Magazyn Futbol 2,13%
Dziecko 2,13%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,05%
Kuchnia 2,04%
Mój Piękny Dom 1,99%
Auto Świat Poradnik 1,96%
Popcorn 1,95%
Chip 1,87%
Twój Maluszek 1,75%
Świat Motocykli 1,73%
Wróżka 1,65%
Top Gear 1,65%
Charaktery 1,65%
Focus Historia 1,63%
Burda 1,62%
Vita 1,60%
Majster 1,57%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,57%
National. Geographic. Traveler 1,51%
Men's Health 1,50%
Forbes 1,41%
Reader's Digest 1,37%
Na ścieżkach życia 1,30%
Twist 1,29%
M jak Mama 1,24%
Zbuduj Dom 1,23%
Tak Mieszkam 1,14%
InStyle 1,14%
Sól i Pieprz 0,94%
Przepis na Ogród 0,92%
Shape 0,90%
21. wiek 0,83%
Weranda 0,79%
Voyage 0,77%
Sukces 0,77%
Podróże 0,76%
Hot Moda & Shopping 0,65%
Play 0,60%
Architektura-Murator 0,54%
Fun Club 0,54%
Żagle 0,45%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,42%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,66 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,66%
Komputer Świat Gry 2,10%
Auto Świat 4x4 2,08%
Rodzice 1,91%
Komputer Świat Ekspert 1,83%
Elle Decoration 0,66%
Style i Charaktery 0,56%
Weranda Country 0,36%
Polska Wita 0,21%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (czerwiec: wrzesień 2010; próba 8020), “7 Dni” (listopad 2010; próba 20 261), “Pani Domu” (czerwiec 2010; próba 20 274), “Magazyn Futbol” (sierpień: listopad 2010; próba 8094).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotr
GALA? tam nie ma nic konkretnego do czytania! Szkoda kasy.
0 0
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
ŚmeleTydzień?!! Życie Na Zimno?!!!! Ludzie a co wy za pierdoły czytacie?!!!! Na litość boską! Oczadzieliście?!!!!!!!!
0 0
odpowiedź
User
Srasia
Ludzie tego nie czytają tylko wykładają tym kuwety dla kota oraz tradycyjnie kosze na śmieci, żeby się brudy do ścianek nie przyklejały. A że Śmiele Śmidzień i Szycie na Zimno jest najtańsze to kupują właśnie to barachło.
0 0
odpowiedź