SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Tele Tydzień”, “Wyborcza” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

“Tele Tydzień” to najchętniej czytany tygodnik w Polsce, wśród dzienników prym wiedzie “Gazeta Wyborcza”, a najpopularniejszym miesięcznikiem jest “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od lutego do lipca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,77 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,79 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,15 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,73 proc.).
 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,77%
Fakt 12,79%
Super Express 6,15%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,73%
Rzeczpospolita 4,16%
Przegląd Sportowy 3,31%
Dziennik Gazeta Prawna 2,42%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,20%
Gazeta Podatkowa 0,73%
Sport 0,54%
Puls Biznesu 0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,17%


 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,38 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,23 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,09 proc. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 32,38%
Życie na Gorąco 18,23%
Chwila dla Ciebie 14,09%
Angora 11,77%
Newsweek 9,01%
Gala 7,97%
Wprost 7,28%
Auto Świat 7,25%
Polityka 7,00%
To i Owo 6,76%
Twoje Imperium 5,33%
Na Żywo 4,68%
Gość Niedzielny 4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,11%
Teleprogramy 3,90%
Takie jest Życie 3,46%
Przekrój 3,34%
Super TV 3,27%
Motor 3,18%
Rewia 3,13%
Świat i Ludzie 2,30%
Imperium TV 1,70%
Forum 1,62%
Tele Max 1,61%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,44%
Bella Relaks 1,24%
Tygodnik Siedlecki 0,81%
Przewodnik Katolicki 0,66%
Tygodnik Ostrołęcki 0,58%
Jarmark 0,56%
City (tygodnik bezpłatny) 0,55%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,53%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,51%
Gazeta Regionalna 0,38%
Panorama Leszczyńska 0,35%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,22%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,22%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,03%


 
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,66 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,59 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,63 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,18 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 16,66%
Pani Domu 15,59%
Tina 14,63%
Viva 11,18%
Z Życia Wzięte 8,59%
Gala 8,14%
Party Życie Gwiazd 6,66%
Komputer Świat 5,77%
Tele Świat 5,59%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,14%
Świat Seriali 3,85%
Sukcesy i Porażki 3,26%
Bravo 3,17%
Bravo Sport 2,37%
Bravo Girl 1,68%
TV 14 1,18%
Monitor Księgowego 0,55%

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,26 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,89 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).
 

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,26%
Claudia 9,89%
Cztery Kąty 9,19%
Focus 9,09%
Poradnik Domowy 8,35%
Murator 8,27%
Kobieta i Życie 7,37%
Olivia 6,64%
Świat Kobiety 6,49%
Mój Piękny Ogród 6,47%
Dobre Rady 6,20%
National Geographic 6,00%
Avanti 5,53%
Działkowiec 5,10%
Auto Moto 4,95%
Glamour 4,64%
Przepisy Czytelników 4,45%
Mamo To Ja 4,42%
CKM 4,07%
Przyślij Przepis! 4,02%
Pani 3,98%
Cosmopolitan 3,40%
CD Action 3,33%
Moje Mieszkanie 3,31%
Joy 3,21%
Moje Gotowanie 3,11%
Dom & Wnętrze 3,10%
PC Format 2,99%
M jak mieszkanie 2,97%
Samo Zdrowie 2,86%
Moda na Zdrowie 2,69%
Elle 2,67%
Auto Motor i Sport 2,63%
Playboy 2,60%
Zdrowie 2,49%
Zwierciadło 2,45%
Naj Magazyn 2,42%
Uroda 2,42%
Logo 2,25%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,22%
Twoje Dziecko 2,21%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,16%
Dziecko 2,16%
Kuchnia 2,15%
Dobre Wnętrze 2,07%
Kwietnik 2,04%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,99%
Magazyn Futbol 1,97%
Świat Motocykli 1,88%
Dziewczyna 1,86%
Auto Świat Poradnik 1,84%
Ładny Dom 1,83%
TopGear 1,83%
Twój Maluszek 1,80%
Charaktery 1,79%
Focus Historia 1,74%
National. Geographic. Traveler 1,70%
Film 1,69%
Vita 1,69%
Men's Health 1,66%
Chip 1,62%
M jak Mama 1,59%
Wróżka 1,50%
Popcorn 1,49%
Bravo Girl 1,45%
Forbes 1,37%
Burda 1,36%
Majster 1,35%
Przepis na Ogród 1,32%
InStyle 1,24%
Reader's Digest 1,19%
Na ścieżkach życia 1,14%
Zbuduj Dom 1,12%
Sól i Pieprz 1,08%
Twist 0,96%
Shape 0,95%
21. wiek 0,84%
Voyage 0,82%
Podróże 0,76%
Hot Moda & Shopping 0,75%
Weranda 0,75%
Sukces 0,68%
Play 0,48%
Architektura-Murator 0,48%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,47%
Cars Magazyn o Samochodach 0,47%
Żagle 0,43%
Fun Club 0,39%


 
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,10 proc. respondentów.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,10%
Mój Piękny Dom 2,60%
Auto Świat 4x4 2,04%
Komputer Świat Gry 1,76%
Rodzice 1,57%
Komputer Świat Ekspert 1,46%
Elle Decoration 0,78%
Style i Charaktery 0,62%
Weranda Country 0,39%
Polska Wita 0,19%


 



 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 492 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj2011: lipiec 2011; próba 12 220); “Cars” (luty 2011: marzec 2011; próba 12 354), “Przepisy Czytelników”: luty 2011: czerwiec 2011, próba 4033).“Bravo Girl” było badane w okresie od lutego do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba  8105), a od kwietnia do lipca br. jako miesięcznik (próba 16 387). “Gala” była badana w okresie od lutego do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 12 220), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień”, “Wyborcza” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KOJARZY TYTUŁ, NIE CZYTA
Te badania są nieprawdziwe, bo jeśli tytuł sprzedaje się najgorzej w swojej grupie, a jest czytany najlepiej,
to co jeden numer czyta 100 osób.
Dobre.
Raczej kojarzy tytuł
0 0
odpowiedź
User
gala
a ja luboie czytac gale
0 0
odpowiedź
User
gegon
Od czasu URze i GP tak siępodziało dziwnie z rankingami że podają czytelnictwo a nie sprzedaż.
0 0
odpowiedź