„Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy
W rankingu rozpowszechniania płatnego razem wszystkich tytułów prasowych w Polsce w 2012 roku na pierwszym miejscu znalazł się „Tele Tydzień”. Kolejne pozycje zajęły: „Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Top 25 pism w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem telewizyjnego tygodnika telewizyjnego „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosło 987 047 egz. i w porównaniu do 2011 roku było niższe o 3,50 proc. - wynika z właśnie zatwierdzonych, ostatecznych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow, czyli „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie razem w analizowanym okresie spadło o 1,31 proc. do poziomu 614 902 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął kulinarny miesięcznik „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W 2012 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem tego pisma wyniosło 457 605 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 19,08 proc.
Tuż za podium uplasowała się poradnikowa „Przyjaciółka” (dwutygodnik Edipresse Polska). W ub.r. rozchodziła się ona w średniej liczbie 443 839 egz., po spadku o 9,40 proc.
Piąta pozycja należała do magazynu people „Party” (dwutygodnik Edipresse Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w analizowanym okresie spadło o 2,50 proc. do poziomu 432 398 egz.
W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze takie tytuły jak: „Show” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 428 894 egz.; spadek o 0,67 proc.), „To & Owo” (tygodnik Wydawnictwa Bauer; 408 145 egz.; w dół o 5,39 proc.), „Przepisy Czytelników” (miesięcznik Phoenix Press; 401 416 egz.; - 17,28 proc.), „Dobre Rady” (miesięcznik Grupy Burda; 399 549 egz.; - 12,01 proc.), oraz „Tele Świat” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 383 380 egz.; + 4,13 proc.).
Najlepiej sprzedający dziennik, czyli „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się dopiero na miejscu 14. ze średnim wynikiem na poziomie 373 321 egz., czyli o 5,26 proc. niższym niż rok wcześniej.
Do rozpowszechniania płatnego razem zalicza się sprzedaż ogółem (będącą sumą sprzedaży egzemplarzowej i prenumeraty, w tym e-wydań) oraz inne płatne formy rozpowszechniania, w tym m.in. sprzedaż tytułów firmom i instytucjom w cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||
ZKDP |
2012 |
2011 |
||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Tele Tydzień |
1 283 804 |
987 047 |
1 320 783 |
1 022 873 |
Życie na Gorąco |
783 379 |
614 902 |
786 972 |
623 040 |
Przyślij Przepis |
638 229 |
457 605 |
816 667 |
565 522 |
Przyjaciółka |
544 206 |
443 839 |
577 000 |
489 907 |
Party Życie Gwiazd |
550 641 |
432 398 |
542 450 |
443 484 |
Show |
562 399 |
428 894 |
569 420 |
431 807 |
To & Owo |
574 080 |
408 145 |
590 958 |
431 403 |
Przepisy Czytelników |
732 923 |
401 416 |
867 577 |
485 247 |
Dobre Rady |
601 713 |
399 549 |
629 907 |
454 109 |
Tele Świat |
538 166 |
383 380 |
522 590 |
368 165 |
Kobieta i Życie |
512 384 |
378 704 |
517 718 |
390 968 |
Tina |
519 319 |
377 803 |
577 870 |
446 759 |
Świat Kobiety |
526 304 |
374 014 |
553 548 |
424 799 |
Fakt Gazeta Codzienna |
506 439 |
373 721 |
535 506 |
394 460 |
Tygodnik Angora |
533 254 |
353 340 |
533 812 |
365 121 |
Poradnik Domowy |
476 847 |
342 837 |
512 342 |
391 924 |
Twoje Imperium |
438 027 |
325 341 |
434 797 |
320 276 |
Moda na Zdrowie |
323 500 |
320 517 |
402 667 |
397 521 |
Chwila dla Ciebie |
438 192 |
310 317 |
448 267 |
318 550 |
Grazia |
416 620 |
303 724 |
- |
- |
Naj |
429 088 |
284 515 |
- |
- |
Flesz Gwiazdy & Styl |
378 490 |
278 911 |
563 425 |
395 226 |
Claudia |
436 749 |
276 752 |
446 271 |
261 716 |
Gazeta Wyborcza |
347 077 |
256 497 |
416 288 |
305 861 |
Pani Domu |
336 657 |
252 606 |
411 189 |
311 368 |
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy