SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy

W rankingu rozpowszechniania płatnego razem wszystkich tytułów prasowych w Polsce w 2012 roku na pierwszym miejscu znalazł się „Tele Tydzień”. Kolejne pozycje zajęły: „Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Top 25 pism w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem telewizyjnego tygodnika telewizyjnego „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosło 987 047 egz. i w porównaniu do 2011 roku było niższe o 3,50 proc. - wynika z właśnie zatwierdzonych, ostatecznych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow, czyli „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie razem w analizowanym okresie spadło o 1,31 proc. do poziomu 614 902 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął kulinarny miesięcznik „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W 2012 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem tego pisma wyniosło 457 605 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 19,08 proc.

Tuż za podium uplasowała się poradnikowa „Przyjaciółka” (dwutygodnik Edipresse Polska). W ub.r. rozchodziła się ona w średniej liczbie 443 839 egz., po spadku o 9,40 proc.

Piąta pozycja należała do magazynu people „Party” (dwutygodnik Edipresse Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w analizowanym okresie spadło o 2,50 proc. do poziomu 432 398 egz.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze takie tytuły jak: „Show” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 428 894 egz.; spadek o 0,67 proc.), „To & Owo” (tygodnik Wydawnictwa Bauer; 408 145 egz.; w dół o 5,39 proc.), „Przepisy Czytelników” (miesięcznik Phoenix Press; 401 416 egz.; - 17,28 proc.), „Dobre Rady” (miesięcznik Grupy Burda; 399 549 egz.; - 12,01 proc.), oraz „Tele Świat” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 383 380 egz.; + 4,13 proc.).

Najlepiej sprzedający dziennik, czyli „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się dopiero na miejscu 14. ze średnim wynikiem na poziomie 373 321 egz., czyli o 5,26 proc. niższym niż rok wcześniej.

Do rozpowszechniania płatnego razem zalicza się sprzedaż ogółem (będącą sumą sprzedaży egzemplarzowej i prenumeraty, w tym e-wydań) oraz inne płatne formy rozpowszechniania, w tym m.in. sprzedaż tytułów firmom i instytucjom w cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2012

2011

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Tele Tydzień

1 283 804

987 047

1 320 783

1 022 873

Życie na Gorąco

783 379

614 902

786 972

623 040

Przyślij Przepis

638 229

457 605

816 667

565 522

Przyjaciółka

544 206

443 839

577 000

489 907

Party Życie Gwiazd

550 641

432 398

542 450

443 484

Show

562 399

428 894

569 420

431 807

To & Owo

574 080

408 145

590 958

431 403

Przepisy Czytelników

732 923

401 416

867 577

485 247

Dobre Rady

601 713

399 549

629 907

454 109

Tele Świat

538 166

383 380

522 590

368 165

Kobieta i Życie

512 384

378 704

517 718

390 968

Tina

519 319

377 803

577 870

446 759

Świat Kobiety

526 304

374 014

553 548

424 799

Fakt Gazeta Codzienna

506 439

373 721

535 506

394 460

Tygodnik Angora

533 254

353 340

533 812

365 121

Poradnik Domowy

476 847

342 837

512 342

391 924

Twoje Imperium

438 027

325 341

434 797

320 276

Moda na Zdrowie

323 500

320 517

402 667

397 521

Chwila dla Ciebie

438 192

310 317

448 267

318 550

Grazia

416 620

303 724

-

-

Naj

429 088

284 515

-

-

Flesz Gwiazdy & Styl

378 490

278 911

563 425

395 226

Claudia

436 749

276 752

446 271

261 716

Gazeta Wyborcza

347 077

256 497

416 288

305 861

Pani Domu

336 657

252 606

411 189

311 368

 

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, Życie na Gorąco” i „Przyślij Przepis”. Te pisma najchętniej kupują Polacy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AnalYtyk
Fajne zestawienie. Szkoda, że nic z niego nie wynika.
0 0
odpowiedź
User
Maciej
Z zestawienia wynika przede wszystkim, że naród durnieje...
0 0
odpowiedź