Tematyczna ofensywa Telewizji Puls
Telewizja Puls złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizjiwnioski o udzielenie koncesji na nadawanie dwóch nowych stacjitematycznych: kanału informacyjno-publicystycznego Puls News irozrywkowo-filmowego TV Puls Rozrywka.
Wczoraj nie udało nam się dowiedzieć, kiedy TV Puls planujeuruchomić nowe stacje. W pierwszym etapie nadawania spółka chce jedystrybuować za pomocą satelity. Docelowo mają one być dostępne wramach naziemnej telewizji cyfrowej.
- Jesteśmy zainteresowani czynnym udziałem w procesie konwersjitelewizji naziemnej w telewizje cyfrową, nie tylko jako operatormultipleksu, ale również jako dostawca programów. Dlatego teżstaramy się o wzbogacenie portfela oferty programowej TV Puls -tłumaczy Dariusz Dąbski, prezes TV Puls.
Do tej pory spółka złożyła już wniosek o rezerwacjęczęstotliwości na pierwszym multipleksie dla swojego flagowegokanału TV Puls. Chciałaby zostać także jego operatorem. Ponadto,jest również zainteresowana miejscem na drugim multipleksie.
Kanał Puls News będzie emitować programy informacyjne ipublicystyczne. Szczególnie ważne miejsce na jego antenie nazajmować publicystyka międzynarodowa, która - jak informuje TV Puls- będzie tłumaczyć pozycję Polski na światowej arenie, objaśniaćglobalne procesy oraz ukazywać życie różnych narodów. W oferciestacji znajdą się też produkowane przez zewnętrznych producentówreportaże, a także zagraniczne filmy dokumentalne.
Piotr Bieńko, commercial director w domu mediowym UniversalMcCann, nie wróży sukcesu projektowi. - Rynek kanałówinformacyjnych jest już znacznie nasycony. Większość motywówcharakterystycznych dla takich telewizji jak informacje podawane nabieżąco, publicystyka czy reportaże została już wykorzystana przezistniejące cztery stacje - uważa.
Z kolei oferta drugiego kanału - TV Puls Rozrywka - zawieraćbędzie programy rozrywkowe, teleturnieje, talk-shows. TV Pulszamierza produkować te audycje w wysokiej rozdzielczości. Naantenie stacji będą emitowane także filmy i seriale podchodzące zbibliotek światowych dystrybutorów oraz koncerty światowychgwiazd.
Zdaniem Piotra Bieńki, kanał o takiej formule będzie musiałwalczyć o szeroką widownię posiadając jednocześnie małądystrybucję. - Nie zarobi on na produkcję własnych programów.Zapewne będzie emitować potworki z głównej anteny Pulsu - tłumaczynam Bieńko.
TV Puls należy w 35 proc. do firmy News Corp. kontrolowanejprzez Ruperta Murdocha. W Polsce posiada on także oddział globalnejspółki Fox International Channels, która zarządza na naszym rynkutakimi kanałami tematycznymi jak Foxlife, National GeographicChannel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild i BabyTV.
Dołącz do dyskusji: Tematyczna ofensywa Telewizji Puls