SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najdłuższe zakupy na Allegro i Vinted. Już 10 mln Polaków na Temu

Z Allegro korzysta ponad 18 mln polskich internautów, a Allegro Lokalnie - dalsze 6 mln. Równie dużo czasu co na Allegro spędzają na odzieżowym Vinted. Natomiast chiński marketplace Temu osiągnął skokowy wzrost, do 9,9 mln użytkowników.

We wrześniu br. Allegro, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,57 mln użytkowników, czyli 62,54 proc. wszystkich polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio godzinę, 44 minuty i 3 sekundy.

Natomiast Allegro Lokalnie, gdzie oferty mogą publikować sprzedawcy bez kont firmowych, przyciągnęło 6,14 mln internautów (co dało 20,7 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 6 minut i 33 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro jest zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform e-commerce, za to pod względem średniego czasu korzystania nieznacznie wyprzedziło go odzieżowe Vinted. Każdy z 5,87 mln użytkowników (19,76 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie godzinę, 46 minut i 18 sekund.

Dużo mniej popularne od Allegro są u nas zagraniczne marketplace’y. Chiński Aliexpress zanotował 8,84 mln użytkowników, 46 minut i 45 sekund spędzonych średnio przez każdego i 29,77 proc. zasięgu, a amerykański Amazon - 6,07 mln internautów, 20,45 proc. zasięgu oraz 5 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Za to chińska platforma Temu, obecna w Polsce od lipca br., w zeszłym miesiącu miała już 9,86 mln użytkowników (33,22 proc.) spędzających na niej przeciętnie po 17 minut i 17 sekund.

W zestawieniu są witryny trzech stacjonarnych sieci handlowych. E-sklep elektromarketów Media Expert przyciągnął 10,72 mln internautów (36,11 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 minut i 45 sekund, platforma e-commerce’owa Empiku, w której od pewnego czasu sprzedawać mogą też zewnętrzne podmioty, zanotowała 7,63 mln użytkowników, 6 minut i 51 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego i 25,71 proc. zasięgu, a witryna drogerii Rossmann - 5,81 mln użytkowników, 19,58 proc. zasięgu oraz 5 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Natomiast chińska platforma odzieżowa Shein przyciągnęła 6,35 mln internautów (21,39 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 33 minuty i 21 sekund.

W porównaniu z sierpniem skokowo wzrosła odwiedzalność Temu. Liczba użytkowników zwiększyła się o 4,05 mln (czyli 69,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył o 5 minut i 23 sekundy (45,2 proc.). Na Mediaexpert.pl przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 5,5 tys., czyli 0,05 proc.) przeciętny czas korzystania zwiększył się o 36 sekund (9,8 proc.).

Natomiast wyniki pozostałych witryn z rankingu pogorszyły się. Allegro zanotowało spadek o 212,1 tys. użytkowników (1,1 proc.) oraz 5 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.), a Allegro Lokalnie - 543,7 tys. użytkowników (8,1 proc.) i 17 sekund średniego czasu (4,1 proc.).

Jeszcze więcej straciły dwie inne witryny. Na Shein ubyło 886 tys. polskich internautów (12,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 18 sekund (6,4 proc.), z kolei na platformie Rossmanna liczba odwiedzających zmalała o 315,7 tys. (5,1 proc.), a średni czas korzystania o minutę i 13 sekund (17,7 proc.).

Aliexpress zanotował spadek o 412,6 tys. użytkowników (4,5 proc.) i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,5 proc.), platforma Empiku - o 256,8 tys. internautów (3,2 proc.) i 43 sekundy średniego czasu (9,5 proc.), a Amazon - o 137,5 tys. użytkowników (2,2 proc.) i 2 sekundy średniego czasu (0,6 proc.).

Z kolei na Vinted przy spadku liczby internautów o 180,1 tys. (3 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 6 minut i 2 sekundy (5,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Najdłuższe zakupy na Allegro i Vinted. Już 10 mln Polaków na Temu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bartek
Głupi Polaczek kupuje , byle taniej. Nabijamy kapsy Chińczykom .
0 0
odpowiedź
User
Maciej
Jeśli wzorem Shopee będą nadal wkurzać Polaków agresywną, nachalną i irytująca kampanią w internecie, przepadną jak ich poprzednicy, bo mentalność Azjatów i Europejczyków jest jak woda i ogień, z czego ani TEMU ani AliExpress nadal nie zdają sobie sprawy.
0 0
odpowiedź