Temu i TikTok śrubują rekordy, polscy wydawcy ze spadkami (Mediapanel z grudnia)
W grudniu ub.r. platformy Temu i TikTok odwiedziło ponad 13,5 mln polskich internautów, spadki zasięgów zanotowani natomiast czołowi polscy wydawcy. Na smartfonach i tabletach Grupa Polsat-Interia wysunęła się przed Ringier Axel Springer Polska. Z internetu korzystało 29,6 mln Polaków.
Strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska w grudniu ub.r. odwiedziło 20,83 mln internautów, spędzając średnio po 2 godziny, 4 minuty i 4 sekundy. Miesiąc wcześniej wydawca przyciągnął 21,14 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 2 minuty i 7 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Grupa Wirtualna Polska miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 20,93 do 20,73 mln, Grupa Polsat Interia - z 20,77 do 20,66 mln, Grupa Allegro - z 20,97 do 20,6 mln, a Grupa Agora - z 18,75 do 18,45 mln.
Coraz więcej polskich internautów na Temu i TikToku
Podbijająca szturmem polski internet od połowy ub.r. platforma Temu (zapewnia cały ruch swojemu właścicielowi - Grupie Whaleco) w grudniu miała już 13,75 mln użytkowników, wobec 13,15 mln w listopadzie i 10,81 mln w październiku.
Swój rekordowy wynik poprawił też TikTok. W październiku zbliżył się do 13 mln polskich odwiedzających, miesiąc później miał ich już 13,7 mln, a w grudniu - 13,79 mln. Przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego na platformie zmalał o ponad 45 minut: z 18 godzin, 5 minut i 42 sekund w listopadzie do 17 godzin, 18 minut i 42 sekund miesiąc później.
Pod względem liczby użytkowników i średniego czasu korzystania na czele niezmiennie są dwaj inni globalni wydawcy. Grupa Google przyciągnęła w grudniu 28,93 mln polskich użytkowników, każdego przeciętnie na 20 godzin, 7 minut i 22 sekundy, a Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - 25,04 mln internautów (wobec 25,58 mln w listopadzie), średnio na 23 godziny, 30 minut i 13 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Łączna liczba internautów w Polsce według Mediapanelu od miesięcy wynosi prawie 30 mln. W listopadzie było ich 29,6 mln, tyle samo co miesiąc wcześniej, a liczba tych korzystających z sieci codziennie zmniejszyła się z 25,6 do 25,3 mln.
Facebook stracił ponad pół miliona
Google.com zanotowało w porównaniu z listopadem spadek z 27,34 do 27,19 mln polskich użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - z 20,49 do 19,73 mln. Za to na przeglądarkowym YouTubie liczba odwiedzających nieznacznie się zwiększyła - z 19,61 do 19,64 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył z 5 godzin, 38 minut i 27 sekund do 6 godzin, 19 minut i 16 sekund.
Na Onet.pl liczba internautów zmalała z 16,97 do 16,47 mln, na Allegro.pl - z 16,83 do 16,41 mln, na WP.pl - z 16,41 do 16,25 mln, a na Interii - z 15,76 do 15,43 mln.
Przeglądarkowa platforma Media Expert przyciągnęła 13,13 mln internautów (w listopadzie było to 12,41 mln) i nadal ma sporą przewagę nad Temu.com, które zanotowało niewielki wzrost - z 9,95 do 10,01 mln.
Dłużej na Netfliksie
Na komputerach liczba użytkowników serwisów i aplikacji Grupy Google zmalała miesiąc do miesiąca z 22,2 do 21,95 mln, a w przypadku Meta Platforms - z 13,2 do 12,4 mln. Równocześnie obaj wydawcy osiągnęli wzrost średniego czasu spędzanego przez internautę.
W tej statystyce zdecydowanie na czele jest Netflix - każdy z 3,04 mln użytkowników korzystał z niego średnio przez 8 godzin, 3 minuty i 22 sekundy. W listopadzie platforma przyciągnęła 2,92 mln internautów, każdego przeciętnie na 7 godzin, 18 minut i 45 sekund.
Google.com zanotowało spadek z 20,34 do 20 mln odwiedzających, a przeglądarkowy Facebook - z 12,27 do 11,58 mln. Natomiast na przeglądarkowym YouTubie przy małym spadku liczby użytkowników (z 13,52 do 13,39 mln) przeciętny czas korzystania wydłużył się o prawie 40 minut: z 6 godzin, 47 minut i 17 sekund do 7 godzin, 35 minut i 12 sekund.
Dołącz do dyskusji: Temu i TikTok śrubują rekordy, polscy wydawcy ze spadkami (Mediapanel z grudnia)