TNS: 0,6 procenta wzrostu wydatków na reklamę w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki na reklamę na rynku amerykańskim wzrosły o 0,6 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007.
Z danych przedstawionych przez firmę badawczą TNS Media Intelligence wynika, że najwyższy wzrost wydatków reklamowych - o 8,5 procenta - odnotowano w przypadku internetu - informuje serwis MediaPost Publications.
Warto tutaj podkreślić, że TNS uwzględniła tutaj tylko reklamę typu display, nie biorąc pod uwagę innych znaczących sektorów, takich chociażby jak reklama w internetowych wyszukiwarkach.
Dziesięciu największych amerykańskich reklamodawców w I kwartale wydało łącznie 4,425 miliarda dolarów na reklamę, czyli o 1,6 procenta więcej niż rok wcześniej.
Liderem była tutaj firma Procter & Gamble (836,4 miliona dolarów na reklamę - wzrost o 15,8 procenta). Jednak w przypadku kilku innych wielkich firm odnotowano znaczące spadki: Johnson & Johnson o 15,3 procenta, AT&T o 14,6 procenta, Walt Disney o 7,9 procenta czy Time Warner o 6,8 procenta.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: TNS: 0,6 procenta wzrostu wydatków na reklamę w I kw.