Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane
W lutym br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 94 988 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 3,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,54 proc. do 50 593 egz.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 010 egz., po spadku o 10,35 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 18 185 egz. (obniżyła się ona o 27,02 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 17 963 egz., po spadku o 0,49 proc.
ZKDP |
luty |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
157 984 |
94 988 |
94 988 |
159 978 |
98 610 |
98 610 |
-3,67% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
87 280 |
50 741 |
50 593 |
109 000 |
56 606 |
56 556 |
-10,54% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
W Sieci Historii |
57 170 |
24 040 |
24 010 |
59 962 |
26 882 |
26 782 |
-10,35% |
Newsweek Polska Historia |
43 499 |
18 253 |
18 185 |
49 997 |
24 994 |
24 919 |
-27,02% |
Focus Historia |
35 000 |
17 963 |
17 963 |
43 000 |
18 051 |
18 051 |
-0,49% |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. prawie wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej - 20,82 proc. - też stracił „Newsweek Historia”.
Zyskał tylko magazyn „W Sieci Historii” - było to 7,62 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
luty |
styczeń |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
157 984 |
94 988 |
94 988 |
158 076 |
106 405 |
106 405 |
-10,73% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
87 280 |
50 741 |
50 593 |
101 500 |
59 025 |
58 777 |
-13,92% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
W Sieci Historii |
57 170 |
24 040 |
24 010 |
56 880 |
22 339 |
22 309 |
7,62% |
Newsweek Polska Historia |
43 499 |
18 253 |
18 185 |
42 997 |
23 063 |
22 967 |
-20,82% |
Focus Historia |
35 000 |
17 963 |
17 963 |
37 100 |
20 547 |
20 547 |
-12,58% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane